شناسه خبر : 9659

اتحادیه ملی بسکتبال آمریکا بسکتبالیست‌ها را به همراه خانواده آن‎‌ها بیمه می‌کند

اتحادیه ملی بسکتبال آمریکا بسکتبالیست‌ها را به همراه خانواده آن‎‌ها بیمه می‌کند

اتحادیه ملی بازیکنان بسکتبال (NBPA) دست به عملی زده که هیچکدام از سازمان های ورزشی در آمریکای شمالی تا به حال چنین اقدامی انجام نداده بودند.

به گزارش چابک‌آنلاین، این اتحادیه به اتفاق آرا تصمیم گرفت تا برای تمام بازیکنان بازنشسته ای که سه سال یا بیشتر در لیگ ملی بسکتبال (NBA) بازی کرده اند، یک برنامه بیمه درمانی تهیه کند.

طرح ارائه شده توسط یونایتد هلث کر (United HealthCare) یک برنامه بیمه ای قابل انطباق است که پوشش آن شامل اعضای خانواده بازیکن ها نیز می شود.

این قانون به شرطی اجرا می شود که بازیکن در 65 سالگی واجد شرایط مدیکر (Medicare) یک برنامه بیمه درمانی برای افراد 65 سال به بالا و بیماران خاص است شود.

آنچه که این طرح را مهم و منحصر به فرد کرده پوشش تقریبا تمام بازیکنان NBA و همسر و فرزندانشون می شود چراکه بازیکنان معمولا بیشتر از 4 سال در NBA بازی می کنند.

درمقایسه با بیمه نامه هایی که به بازیکنان بازنشسته لیگ ملی فوتبال (NFL) یا همان فوتبال آمریکایی تعلق می گیرد، بیمه های NBA پوشش بهتر و خدمات بیشتری را ارئه می دهد.

البته، تقریبا 68 درصد بازیکنان لیگ ملی هاکی آمریکا، کانادایی و بقیه شهروند اروپا هستند پس نگرانی مشخصی برای بیمه هاکی بازان وجود ندارد.

از طرف دیگر لیگ اصلی بیسبال (MLB) برنامه ای دارد که بسته به مدت زمان حضور در لیگ مزایای مختلفی ارائه می دهد. 

بدین صورت که اگر ورزشکاری کمتر از 4 سال در لیگ بازی کند تنها دو سال تحت پوشش بیمه درمانی قرار می گیرد اما اگر بیش از 4 سال در لیگ بازی کند مدت زمان دریافت این خدمات برای او نامعین خواهد بود.

اگرچه هنوز تصمیم گیری های بسیاری باید در این راستا انجام شود که برخی از آن ها مبهم اند؛ طرح پیشنهادی یونایند هلث کر برای ورزشکاران بازنشسته به شرح زیر است: 

بازیکنان بازنشسته ای که بین سه تا شش سال در NBA بوده اند اما هنوز واجد شرایط مدیکر نیستند مشمول طرحی می شوند که هزینه های پزشکی و دارویی آنان را به شکل قابل ملاحظه ای کاهش می دهد. 

به کسانی که بین هفت تا 9 سال بازی کرده اند خدماتی نظیر گروه قبلی اما ارزان تر ارائه می شود.

بازیکنان بازنشسته با حداقل 10 سال سابقه بازی می توانند از خدمات ارزان گروه قبلی برخوردار شوند با این تفاوت که کل خانواده آن ها هم تحت پوشش قرار می گیرند.

بازیکنان بازنشسته با سه تا 9 سال شرکت در NBA که واجد شرایط برای عضویت در مدیکر هم هستند، می توانند با پرداخت هیچ هزینه ای شامل پوشش بیمه ای با دربرداشتن خدمات بسیار کم هزینه شوند.

 

رژین میدانی

ارسال نظر