شناسه خبر : 9643

خسارت سیل در ژاپن به ۱۷.۳ میلیارد دلار رسید/۲۰ درصد شرکت‌های ژاپنی فاقد بیمه‌نامه سیل هستند

خسارت سیل در ژاپن به 17.3 میلیارد دلار رسید/20 درصد شرکت‌های ژاپنی فاقد بیمه‌نامه سیل هستند

براساس یک نظرسنجی، اگرچه شرکت‌های ژاپنی برنامه‌ایی برای تامین امکانات لازم در مقابل وقوع سیل دارند اما استحکامات آن‌ها در برابر این رویداد کافی نیست و غالب این شرکت‌ها به جای تامین امکانات، بیشتر وابسته به بیمه و منابع جایگزین هستند.

به گزارش چابک‌آنلاین، بررسی ماهانه شرکت های ژاپنی نشان می دهد که 77 درصد از آن ها برنامه های تداوم کسب و کار را در برابر بلایای طبیعی آماده کرده اند، اما فقط 45 درصد از این شرکت ها امکانات محافظت در برابر سیل را دارا هستند. 

این بررسی نشان داد که حدود 80 درصد آن ها بیمه خریداری کرده اند و سه چهارم نیز دارای زنجیره تامین متنوع هستند.

ژاپن به شکل فزاینده ای در برابر سیل های فجیع تخریب شده و سال گذشته (2019) به عنوان پنجمین سال متوالی شاهد افزایش خسارت سیل بوده است.

طوفان جبی که در 25 سال اخیر قوی ترین طوفان برآورد شده، در سال 2018 جان دستکم 13 نفر را در غرب ژاپن گرفت و فرودگاه بزرگ این منطقه را تخریب کرد.

طوفان هاجیبیس در سال گذشته سبب کشته شدن دست کم 56 نفر و زخمی شدن بیش از 200 نفر شد و شهرها و کارخانه ها و مزارع را به زیر آب برد.

یک مقام دولتی ژاپن به رویترز گفته که خسارت مستقیم ناشی از سیل در سال 2018 بیش از 12 میلیارد دلار بوده است.

این رقم در سال 2019 به 17.3 میلیارد دلار رسید و بیشترین میزان خسارت مستقیم از سال 2004 را برای ژاپن رقم زد.

با این حال پایتخت این کشور از شدید ترین مرگ و میرها و آسیب ها در امان  مانده است.

یک استاد دانشگاه در کانسای هشدار داد اگر طوفانی از توکیو عبور کند می تواند بر انبارهای بزرگ و نهرهای محافظت از رودخانه آراکاوا غلبه کند و خسارت ناشی از آن از 800 میلیارد دلار فراتر رود.

یک تحقیقات شرکتی از 25 دسامبر 2019 تا 10 ژانویه 2020 برای رویترز انجام شد و 502 شرکت بزرگ و متوسط غیر مالی را تحت بررسی قرار داد که تقریبا نیمی از آن ها به شرط ناشناس ماندن به سوالات پاسخ داده اند و نتایج مذکور از این تحقیقات حاصل شده است.

 

رژین میدانی

ارسال نظر