شناسه خبر : 9619

پرتفوهای سمی از بیمه حافظ خارج شده است/ شرکت‌های سرزمین اصلی برای گرفتن پرتفوی اتباع دامپینگ می‌کنند

پرتفوهای سمی از بیمه حافظ خارج شده است/ شرکت‌های سرزمین اصلی برای گرفتن پرتفوی اتباع دامپینگ می‌کنند

مدیرعامل شرکت بیمه حافظ بیان کرد که شرکت‌های سرزمین اصلی با ورود به مناطق آزاد و فضای خوبی که در این مناطق وجود دارد محصولات جدید خود را آزمایش می‌کنند که این مسئله کار را برای شرکت‌های بیمه‌ای مستقر در مناطق آزاد سخت‌تر کرده و فضا را برای این دست شرکت‌ها محدود می‌کند.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، جلال سلطانی در گفت وگو با چابک آنلاین ضمن بیان اینکه موضوع افزایش سرمایه شرکت تا سقف 150 میلیارد تومان توسط سهامداران پذیرفته شده است،گفت: باتوجه به اینکه ظرفیت مناطق آزاد محدود است و درهر بنگاه اقتصادی در نهایت سود و گردش مالی مهم بوده شرط سهامداران برای افزایش سرمایه ورود به سرزمین اصلی است.

وی، اظهار کرد: برای ورود به سرزمین اصلی از سوی بیمه مرکزی تمهیداتی اندیشیده نشده و تنها راه ورود به سرزمین اصلی اجرای آئین نامه 40 است که این آئین نامه مربوط به تاسیس موسسات بیمه ای است و باید ازاول مجوزها گرفته و برنامه ها ی کاری شرکت به بیمه مرکزی ارائه شود .

مدیرعامل شرکت بیمه حافظ ادامه داد: تنها امتیازی که بیمه مرکزی برای اجرای آیین نامه 40 به شرکت داد این بود که سرعت انجام کار را تسهیل خواهد کرد اما بیمه حافظ  این موضوع را قبول نکرد چون در هرصورت شرکت بیمه حافظ اولین شرکت بیمه خصوصی است که در سال 81 تاسیس شده و اصلا معنایی ندارد که از صفر مطلق شروع کند.

سلطانی تصریح کرد:با توجه به شرایط کنونی جامعه که سرمایه گذاری خارجی کاهش پیدا کرده و حتی امکان ثبت سفارش وجود ندارد و خیلی از مسائل مشابه دیگر که منجربه کاهش ظرفیت  مناطق آزاد شده اما برخی از شرکت های بیمه ای سرزمین اصلی تصیم گرفته اند که درجایی شنا کنند که بتوانند راحت ترایده های جدید خودرا اجرایی کنند.

وی ادامه داد: شرکت های سرزمین اصلی با ورود به مناطق آزاد و فضای خوبی که در این مناطق وجود دارد محصولات جدید خودرا آزمایش می کنند که این مسئله کاررا برای شرکت های مناطق آزاد سخت می کند تحریم ها یکسری فرصت ها ایجاد کرده وارتباط بهتری با همسایگان ایجاد شده است.

مدیرعامل شرکت بیمه حافظ اظهار کرد: این ارتباطات بهتر باعث شده که درمبادی ورودی و خروجی  با آذربایجان، ترکیه، عراق، افغانستان و حتی پاکستان  فرصت های جدیدی ایجاد شود به همین دلیل خیلی از شرکت ها به آن مناطق هجوم آورده و فضا را برای شرکت های مناطق آزاد تنگ کرده اند.

جلال سلطانی

سلطانی در خصوص مطالبات شرکت بیمه حافظ از شرکت سایپا گفت: تعاملات خوبی با سایپا انجام شده و تقریبا ماهیانه مبلغ1 تا 2 میلیارد تومان ازمطالبات شرکت پرداخت می شودو قراراست که سرعت تسویه افزایش یابد.

وی بیان کرد: بیمه مرکزی در گرفتن مطالبات شرکت از کارگزاری سایپا بسیار کمک کرده و در حال حاضر هم سندیکاو هم بیمه مرکزی بسیار پیگیر مطالبات شرکت های بیمه ای بوده  و روند خوبی در پیش گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت بیمه حافظ گفت: ارائه نرخ پایین از تمامی جهات کاری غلط و اشتباه است خیلی از پرتفوهایی که سمی بوده و شرکت های بیمه ای  دیگر اصلا به سمت آنها نمی روند را شرکتی که توانگری مالی پایینی دارد بر می دارد و نرخ پایین هم ارائه می دهد و یک پرتفوی سمی را وارد شرکت می کند که کلی عارضه وارد شرکت می کند.

وی مدعی شد که ارائه نرخ های غیر فنی در شرکت بیمه حافظ از بین رفته و در حال حاضر شرکت  از بودجه مصوب عقب تر است اما خیلی از پرتفوهای سمی که در سال های گذشته به راحتی وارد شرکت می شده و پرتفو را تا 120 میلیارد هم بالا می برده از شرکت خارج شده است.

مدیرعامل شرکت بیمه حافظ اظهار کرد: مجموع پرتفوی شرکت د رحال حاضر در حدود 35 میلیارد تومان است که اگر بتوان برروی این 35 میلیارد تومان، 5 میلیارد سود پرداخت شود یک شرکت برنده هستیم حال آنکه شرکت هایی هستند که تا هزار میلیارد پرتفو دارند ولی توان پرداخت سود نداشته و تمام آن پرتفو صرف پرداخت خسارت می شود.

سلطانی با بیان اینکه زیان انباشته 19میلیاردتومانی این شکرت  عدد قابل توجهی نیست و برای شرکت خطرناک نیست گفت: این عدد با توجه به سرمایه شرکت که کم است بزرگ به نظر می رسد و شرکت با یک افزایش سرمایه خیلی کوچک می تواند به وضعیتی خوب که حتی توانگری یک را هم بدست بیاورد برسد.

وی درخصوص افزایش زیان انباشته شرکت بیمه حافظ اینگونه توضیح داد: زیان انباشته شرکت سال گذشته به واسطه مشاوره ها و تکالیفی که کمیته صیانت بیه مرکزی برای شرکت تعیین کرد و شرکت را وادار به افزایش ذخائر خسارت معوق کرد افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت بیمه حافظ ضمن بیان اینکه سندی کامل برای پیشرفت شرکت درسال آینده تهیه شده واستراتژی و چشم انداز شرکت در آن مشخص شده است گفت: استراتژی شرکت دریک کلمه  فروش بیمه نامه های خرد است و نمونه آن هم بیمه نامه های اتباع است که پرتفوی خوبی در صنعت بیمه ایجاد کرده است .

سلطانی ادامه داد: الان یکی از مشکلات ما در بحث مناطق آزاد حضور شرکت های سرزمین اصلی برای گرفتن پرتفوی اتباع است زیرا یک پرتفوی خوب با ضریب خسارت پایین است که در همین پرتفوی اتباع که یک بیمه نامه اجباری است هم دامپینگ اتفاق می افتد.

وی افزود: 7 منطقه آزاد در کشور وجود دارد که در تعداد بسیاری از آنها شرکت های بیمه ای سرزمین اصلی فعال هستند در بین این مناطق چابهار یک منطقه استراتژیک برای ما است زیرا شرکت های بیمه ای سرزمین اصلی در عراق، ترکیه، افغانستان شعبه زده اند ولی در پاکستان شعبه ندارند و فرصت های خوبی در پاکستان برای ما وجود دارد.

 

ارسال نظر