شناسه خبر : 9604

کارگزاران بیمه جهت ارزیابی خسارت سیل به بخش کشاورزی جاسک اعزام شدند

کارگزاران بیمه جهت ارزیابی خسارت سیل به بخش کشاورزی جاسک اعزام شدند

رئیس اداره مدیریت بحران در بخش کشاورزی جهادکشاورزی هرمزگان گفت: کارگزاران بیمه جهت ارزیابی خسارت سیل به بخش کشاورزی منطقه جاسک اعزام شده‌اند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، روح الله رمضان پور در خصوص آخرین اقدامات انجام شده جهت جبران خسارت وارده ناشی از وقوع سیل اخیر در شهرستان جاسک، اظهار کرد: در حال حاضر جهت تغدیه دام، ۶۰ تن سبوس رایگان بین ۹۶۰ دامدار خسارت دیده توزیع شده است.

وی افزود: ۲۰ تن جو رایگان نیز بین دامداران ۱۴ روستا خسارت دیده توزیع شده است.

رئیس اداره مدیریت بحران در بخش کشاورزی جهادکشاورزی هرمزگان در ادامه از تامین بذر رایگان کلزا و جو جهت کشت مجدد و احیاء بخشی از اراضی کشاورزی خسارت دیده در سیل اخیر داد و افزود: کارگزاران بیمه نیزجهت ارزیابی خسارت سیل به منطقه اعزام شده اند.

رمضان پور با اشاره به اینکه تاکنون ۱۱ کیلومتر جاده بین مزارع در شهرستان جاسک بازگشایی شده است، خاطرنشان کرد: چهار دستگاه بولدوزر و یک دستگاه لودر جهت بازگشایی جاده های بین مزارع به منطقه اعزام شده است.

وی مرمت سیل بند به طول ۲ کیلومتر را از دیگر اقداماتی دانست که در شهرستان جاسک انجام شده است.

این مسوول بیان کرد: جمع آوری ودفن بهداشتی یک هزار و ۵۲۰ راس دام تلف شده ، آغاز عملیات سم پاشی واحدهای دامی و انجام سم پاشی دروسعت ۱۱۰۰ مترمربع و انجام واکسیناسیون دامی به تعداد ۷۰۰ راس باتوجه به احتمال شیوع بیماری های دامی و سرمای هوا از اهم اقداماتی است که تاکنون در شهرستان جاسک انجام شده است.

ارسال نظر