شناسه خبر : 9585

بیمه بیکاری ۲ هزار و ۷۸۶ نفر در لرستان برقرار شد

بیمه بیکاری ۲ هزار و ۷۸۶ نفر در لرستان برقرار شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: بیمه بیکاری ۲ هزار و ۷۸۶ نفر امسال برای افرادی که به اجبار از کار اخاج شده اند برقرار شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از  ایرنا، علی آشتاب روز شنبه با اعلام این خبر افزود:‌ تلاش می شود از طریق تعامل با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای، مقرری بگیران بیمه بیکاری، مهارت  آموزی شوند تا راهی برای ورود دوباره به بازار کسب و کار برای آینده فراهم شود که امسال ۳۵۱ نفر در این راستا در حال کسب آموزش های مربوطه هستند.

وی اظهار داشت:‌ بیمه شدگانی که قبل از بیکار شدن حداقل دارای ۶ ماه سابقه پرداخت حق بیمه بوده یا قرارداد اشتغال آنها در واحدهای صنعتی و تولیدی به اتمام رسیده باشد، به شرط دارا بودن یک سال سابقه کار و با ارائه قرارداد یک ساله پس از تایید علت اخراج و تشخیص کمیته تشخیص، امکان استفاده از مقرری بیمه بیکاری را خواهند داشت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از اشتغال مجدد  ۸۰ نفر از مقرری بگیران بیمه بیکاری در سالجاری خبر داد و تصریح کرد:‌ بیمه بیکاری به افرادی تعلق می گیرد که بدون میل و اراده خود از محیط کار خارج می شوند.

آشتاب اضافه کرد: همچنین ازمجموع یک هزار و ۹۸۰ درخواست مطرح شده در کمیته بدوی و تجدید نظر، یک هزار و ۴۵۵ درخواست، تایید و برای اقدام های بعدی به سازمان تامین اجتماعی ارسال شد. 

اکنون تعداد تعاونی‌های فعال در لرستان به ۲ هزار و ۸۰۵ واحد رسیده که حدود ۲۸ هزار نفر در این بخش مشغول به کار هستند و مشخصات ۱۲۵ هزار کارگر بیمه شده در لرستان ثبت شده است.

ارسال نظر