رتبه جهانی صنعت بیمه در سالجاری افزایش یافته است/صندوق تامین خسارت‌های بدنی ۱۳ هزارمیلیارد ریال خسارت پرداخت کرد

رتبه جهانی صنعت بیمه در سالجاری افزایش یافته است/صندوق تامین خسارت‌های بدنی 13 هزارمیلیارد ریال خسارت پرداخت کرد

نائب رئیس هیئت رئیسه سندیکای بیمه گران ایران اعلام کرد: صنعت بیمه یکی از ارکان مهم در توسعه همه جانبه کشور در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی است ودریک سال و نیم اخیر با وجود اتفاقات مختلفی که در کشور اتفاق افتاده نقش خودرا به خوبی ایفا کرده است.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، علی جباری در حاشیه سومین گردهمایی سراسری هیئت رئیسه شورای هماهنگی استان ها که با حضور رئیس کل بیمه مرکزی و جمعی از مدیران عامل شرکت های بیمه ای برگزار شد گفت:با تغییراتی که در اساسنامه سندیکا صورت گرفته و صندوق تامین خسارت های بدنی عضوسندیکای بیمه گران شده در حقیقت تمامی خانواده صنعت بیمه دورهم جمع شده اند.

وی گفت: رتبه جهانی صنعت بیمه در سال 97، افزایش یافته و از رتبه 42 به رتبه 39 ارتقا پیداکرده که نشان دهنده جهت گیری درست این صنعت بوده که به سمت پویایی و توسعه است.

مدیرعامل صندوق تامین خسارت های بدنی تصریح کرد: نرخ رشد حق بیمه تولیدی کشوردر سال 97 ، 31.6 درصد بوده و حق بیمه سرانه از 4.2 میلیون ریال به 5.5 میلیون ریال رسیده  که با توجه به شاخص های اقتصادی رشد بسیار خوبی است .

جباری عنوان کرد: در حال حاضر با توجه به شرایط اقتصادی جامعه صنعت بیمه ناچار به کاهش قیمت تمام شده محصولات خود به ویژه در بیمه نامه شخص ثالث است، زیرا در زمینه  بیمه نامه شخص ثالث خسارتی که صندوق تامین خسارت های بدنی و صنعت بیمه پرداخت می کند افزون بر 50 درصد خسارت صنعت بیمه است.

نائب رئیس هیئت رئیسه سندیکای بیمه گران ایران در زمینه خدمات سندیکا اینگونه توضیح داد: براساس برنامه ای  که دبیرکل سندیکا اعلام کرده خدمات سندیکا در 5 محور تعریف شده که بر روی این محور ها تمرکز و کا رخواهد شد.

وی تصریح کرد: در خصوص چالش هایی که صنعت بیمه با برخی از دستگاههای بیرونی مانند ( سازمان تامین اجتماعی و سازمان امورمالیاتی ) داشته و این دستگاهها می توانند در عملکرد شرکت های بیمه ای و صندوق تامین خسارت های بدنی اثرگذار باشند پیگیریهای خوبی صورت گرفته است.

مدیرعامل صندوق تامین خسارت های بدنی بیان کرد: یکی از این موفقیت ها معافیت از مالیات ارزش افزوده برخی از رشته های بیمه ای است و امیدواریم که با بازگشت  بیمه نامه شخص ثالث به کمیسیون تخصصی وبا پیگیریهای رئیس کل بیمه مرکزی این رشته هم به معافیت مالیاتی  افزوده شود تا بیشتر ازگذشته در جامعه ترویج یابد.

جباری اظهارکرد: نقش صنعت بیمه درحوادث ملی که در دوسال اخیر در کشور رخ داده بسیار پررنگ و تاثیرگذار بوده و بخش مهمی از این تاثیرگذاری توسط نیروهای شوراهای هماهنگی استان ها اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه نقش شوراها در زلزله بستک، آتش سوزی بازار تبریز و سیل اوایل فروردین سالجاری بسیار پررنگ بوده گفت: مسئولین استانی و مردم ازعملکرد صنعت بیمه بسیار راضی بوده اند و این نشان دهنده این است که  انسجام وهماهنگی که بین شورای هماهنگی وجود دارد چقدر می تواند موثر باشد.

جباری ادامه داد: صندوق تامین خسارت های بدنی یک نهاد مسئول و عضوی از خانواده صنعت بیمه است و براساس ماده 21 قانون شخص ثالث مکمل شرکت های بیمه ای در پوشش بیمه نامه شخص ثالث و براساس ماده 22  بیمه گر اتکایی شرکت های بیمه ای است .

مدیرعامل صندوق تامین خسارت های بدنی بیان کرد: صندوق تامین خسارت های بدنی در بیشتر استان های کشور شعبه راه اندازی کرده او در کنار شرکت های بیمه ای قراردارد تا بتوانند خسارت ها را پرداخت کنند در سال گذشته بالغ بر 13 هزارمیلیارد ریال خسارت پرداخت کرده با خسارت های پرداخت شده توسط صنعت بیمه در حدود 130 هزار میلیارد ریال خسارت پرداخت شده و در 9 ماه امسال افزون بر 80 میلیارد تومان خسارت پرداخت شده است.

مدیرعامل صندوق تامین خسارت های بدنی با اشاره به ماده 46 که عدم عقد قرارداد حمل و نقل بار یا مسافر با دارندگان وسایل نقلیه موتوری است افزود:یکی از موارد مهم، ماده 45 قانون بیمه شخص ثالث بوده  که بدون کنترل بیمه نامه شخص ثالث ، معاینه فنی وسائل نقلیه صادر می شود.

وی بیان کرد: با برطرف کردن این خلاهای قانونی می توان از تمامی ظرفیت های بیمه نامه شخص ثالث استفاده کرد و میزان خسارت ها را تاحدود زیادی کنترل کرد که امیدواریم با پیگیریهای رئیس کل بیمه مرکزی این مشکلات حل شود.

ارسال نظر