شناسه خبر : 9536

۷ هزار نفر مستمری‌بگیر تامین اجتماعی در استان اصفهان هستند

7 هزار نفر مستمری‌بگیر تامین اجتماعی در استان اصفهان هستند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اصفهان گفت: بعد از ۱۴ سال فعالیت صندوق بیمه اجتماعی در استان اصفهان، بالغ بر ۷۰ هزار نفر بیمه‌شده و نزدیک به هفت‌هزار نفر مستمری‌بگیر داریم.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایلنا، عماد استکی در جلسه ستاد راهبردی توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر شهرستان خورو بیابانک اظهار داشت: نزدیک به نیمی از روستاهای خور و بیابانک خالی از سکنه شده است، در حالیکه امیدواریم با بیمه اجتماعی زمینه کاری خوبی در این شهرستان رقم بزنیم.

وی ادامه داد: تشکیل این جلسات حاصل تفاهم نامه بین معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مبنی بر تشکیل ستاد توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر بود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اصفهان با اشاره به اینکه این بیمه اختیاری است اذعان داشت: هدف این است که پیرامون این بیمه اطلاع رسانی شود تا افراد بیشتری را تحت پوشش قرار دهد.

وی ابراز امیدواری کرد که با تشکیل این جلسات و هم افزایی و هم کاری همه، پوشش صد درصدی در سطح استان داشته باشیم.

استکی تصریح کرد: خورو بیابانک از نظر سطح پوشش در زمره شهرستان های متوسط رو به بالا است و جمعیت خوبی در این شهرستان تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار دارد. با این حال لازم است تا در این حوزه اطلاع رسانی وآگاهی بخشی بیشتری صورت بگیرد و اکثر شهروندان این منطقه زیر پوشش این بیمه قرار بگیرند.

وی یادآور شد: در این شهرستان در ابتدای کار چهار دهیاری به عنوان کارگزار بیمه اجتماعی مشغول فعالیت شدند و در ادامه این مسئولیت به شرکت تعاونی دهیاری ها محول شد. بعد از آن طرح تطبیق کارگزاری ها اجرا و جهت رونق بخشی در فرایند کاری شان تجدید نظر شد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اصفهان گفت:معمولا در نظام سنتی پس انداز پول و خرید طلا جهت سرمایه گذاریمورد توجه بود، اما در نظام مدرن مردم به سمت بیمه ها رفته اند. بیمه اجتماعی نیز به عنوان زیر شاخه ای از تامین اجتماعی برای حمایت مالی بیمه شدگان در زمان بیماری، حوادث،پیری، فوت و بیکاری که منجر به کاهش یا قطع معیشت آن ها می شود، درنظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: در این بیمه بحث درمان در قالب نظام سلامت از سال 84 در حال اجرا است و زیر مجموعه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی این خدمات ارائه می شد و چند سالی است در سازمان بیمه سلامت این خدمات به بیمه شدگان ارائه می شود.

استکی خاطرنشانکرد: هدف ما دریافت مستمری بازنشستگی برای کشاورزان، روستاییان و عشایر در زمان بازنشستگی است، اگر خدای نکرده بیمه شونده از دنیا رفته باشد، این هزینه درقالب مستمری بازمانده به خانواده او پرداخت می شود.

وی ادامه داد: بعد از 14 سال فعالیت صندوق بیمه اجتماعی در استان اصفهان، بالغ بر 70 هزار نفر بیمه شده و نزدیک به هفت هزار نفر مستمری بگیر داریم که در شهرستان خور و بیابانک مستمری بگیر از کار افتاده نداریم، ولی مستمری فوت و بازنشستگی پیش از موعد برای 110 نفر در استان اصفهان پرداخت می کنیم.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اصفهان با اشاره به ایمکه بعد از پرداخت حداقل پانزده سال حق بیمه عزیزان می توانند مستمری دریافت کنند اظهار داشت: شرط اول عضویت در صندوق بیمه اجتماعی برای روستاییان، عشایر و کشاورزان به ویژه کشاورزان ساکن در خارج از روستاها با سقف سنی 18 تا 50 سال است. دوم بر اساس سکونت و یا شغل است. افرادی که ساکن روستا هستند می توانند با معرفی نامه دهیاری و یا شورای روستا به عضویت صندوق بیمه اجتماعی در آیند.

ساکن در شهر های زیر بیست هزار نفر نیز می توانند بدون هیچ محدودیتی با معرفی نامه شورای اسلامی شهر و یا شهرداری عضو این صندوق شوند. بخشداری ها نیز می توانند این معرفی نامه را صادر نمایند. اهالی شهر خور و بیابانک نیز به دلیل اینکه شهر زیر بیست هزار نفر هستند می توانند به عضویت صندوق بیمه اجتماعی درآیند.

وی اضافه کرد: جهت سرمایه گذاری کشاورزان ساکن در شهرهای بزرگ، این افرادمی توانند با معرفی نامه جهاد کشاورزی، هنرمندان قالی باف با معرفی نامه سازمان صنعت معدن تجارت و هنرمندان صنایع دستی با معرفی نامه سازمان میراث فرهنگی از بیمه اجتماعی بهره مند شوند.

استکی یادآور شد: در این نوع بیمه همه افراد خانواده می توانند عضو صندوق بیمه اجتماعی و در آینده همه خانواده از مستمری بهره مند شوند. این بیمه اختیاری است و براساس سطوح درآمدی هشت سطح درآمدی از 450 هزار تومان تا یک میلیون و صد هزارتومان در نظر گرفته شده و حق بیمه محاسبه می شود. انتخاب با بیمه شونده و به اختیار خودش است. میزان مستمری نیز بر اساس سنوات و حق بیمه پرداخت شده محاسبه می شود. این را اضافه کنم  که در این بیمه افراد بالای 65 سال مشمول دریافت مستمری هستند.

وی با بیان اینکه طبق آیین نامه دوسوم آخرین سطح درآمدی انتخاب شده به بیمه شده مستمری پرداخت می شود ادامه داد: در روستاهای خور و بیابانک تقریبا همه افراد تحت پوشش بیمه هستند و لازم است برای اطلاع رسانی مردم این شهرستان اقدامات لازم انجام شود تا به پوشش صد درصدی برسیم.

جلسه ستاد راهبردی توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر شهرستان خورو بیابانک در محل فرمانداری این شهر برگزار و حکم مستمری بازماندگان بیمه شده متوفی محمد پرهیزگار توسط فرماندار خورو بیابانک به صورت نمادین به همسر ایشان اهدا شد.

ارسال نظر