شناسه خبر : 9517

استان فارس از نظر آمار بیمه‌ای مقام سوم را در کشور دارا است

استان فارس از نظر آمار بیمه‌ای مقام سوم را در کشور دارا است

مدیر بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان فارس گفت: خدمات صندوق به جامعه هدف باعث جلوگیری از مهاجرت روستایی به شهر و ایجاد امید به آینده در بین ساکنین روستایی و مناطق عشایری می‌شود و افزایش شغل و رونق در تولید را به‌دنبال دارد.

به گزارش چابک‌آنلاین، حسین کمالی در جلسه ستاد راهبردی بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر شهرستان مهر گفت: سالیان سال خلاء بیمه ای در بین جامعه هدف مشهود بوده که با توجه به تاسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر در سال 1384 این مشکل مرتفع شده و روستائیان و عشایری تحت پوشش بیمه ای قرار گرفته اند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان فارس گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی خدمات ارزشمندی به مردم ارائه شده است که گسترش نظام بیمه ای یکی از این خدمات به شمار می رود و دولت در حال حاضر سرمایه ها را به سمت روستاها هدایت می کند.

کمالی با اشاره به اصل 29 قانون اساسی و  تاریخچه صندوق به تشریح خدمات و مزایای صندوق و سطوح درآمدی پرداخت و جامعه هدف صندوق را بصورت جداگانه معرفی کرد.

کمالی در ادامه با بیان این مطلب که استان فارس از نظر آمار بیمه‌ای مقام سوم را در کشور دارا است گفت: آمار بیمه‌شدگان شهرستان مهر 1300خانوار است که این آمار به هیچ وجه رضایت بخش نبوده و تا رسیدن به درصد جذب قابل قبول باید فعالیت های عمده ای صورت پذیرد تا شاهد گسترش بیشتر چتر حمایتی صندوق بر سر جامعه ی هدف باشیم و این امر محقق نمی شود مگر با همکاری صمیمانه شوراها و دهیاری ها که از نزدیک با این قشر در ارتباط هستند.

بخشدار وراوی شهرستان مهر در ادامه این جلسه تصریح کرد: صنعت بیمه پشتوانه ای است برای حال و آینده آحاد مردم و در واقع بیمه نقطه ای امن برای کلیه صنوف و مردم است و به نوعی آینده را تضمین می کند.

امینی گفت: تحت پوشش بیمه قرار  گرفتن اجتناب ناپذیر است و جایگاه خود را در زندگی شهری پیدا کرده لیکن باید با تلاش و دلسوزی در راستای خدمت به محرومین این امر را در روستا ها و مناطق عشایری محقق کرد.

وی افزود: روستاییان و عشایر برای تآمین معاش در سختی هستند و باید این عزیزان را از خدمات بیمه روستاییان و عشایر بهره‌مند ساخت تا در آینده شاهد حفظ کرامت انسانی این عزیزان باشیم. لذا امینی از دهیاران و شوراهای اسلامی خواست با دلسوزی و تلاش فرهنگ بیمه را در بین جامعه هدف نهادینه کنیم.

ارسال نظر