شناسه خبر : 9512

اختصاصی چابک‌آنلاین

۴ میلیارد دلار سپرده صندوق سرمایه‌گذاری از هنگ کنگ به سمت سنگاپور مهاجرت کرد

4 میلیارد دلار سپرده صندوق سرمایه‌گذاری از هنگ کنگ به سمت سنگاپور مهاجرت کرد

ناآرامی‌ها در هنگ‌کنگ از آوریل تا کنون منجر به خروج ۴ میلیارد دلار از صندوق‌های سرمایه‌گذاری در مرکز مالی آسیا شده است.

به گزارش چابک‌آنلاین، هنگ‌کنگ از اوایل ژوئن با موجی از اعتراضات مردمی روبروبوده که جرقه آن‌ها با لایحه استرداد مظنونان به چین زده شد و در ادامه به خشونت‌های ضد چین و ضد پلیس تبدیل شد.

خروج این سرمایه که تقریباً 1.25 درصد از تولید ناخالص داخلی منطقه را به خود اختصاص داده است، پس از فشارهای دولت این منطقه مبنی بر تصویب "لایحه استرداد" آغاز شد.

همزمان با تشدید اعتراضات به این لایحه و درگیری های شدید، خرده فروشی ها سقوط کردند و شهر به سمت اولین رکود جدی خود در طول یک دهه اخیر سوق داده شد.

بر اساس گزارش منتشر شده از بانک انگلستان، این تنش های سیاسی با توجه به موقعیت هنگ کنگ به عنوان یک مرکز مالی مهم، خطرات بسیاری را ایجاد می کند. 

بانک انگلستان به دلیل دارا بودن شعب بانکی در هنگ کنگ، نظیر بانک های اچ اس بی سی (HSBC) و استاندارد چارترد (Standard Chartered) از نزدیک فعالیت های مالی این کشور را نظارت می کند.

این بانک ها آزمایش استرس بانک انگلستان را که الگوی سقوط تقریبا 8 درصدی تولید ناخالص داخلی هنگ کنگ و سقوط 50 درصدی قیمت املاک را نشان می دهد، گذرانده اند.

تحلیلگران گلدمن ساکس اعلام کردند که حدود 4 میلیارد دلار سپرده، هنگ کنگ را به سمت سنگاپور ترک کرده است.

با این حال ، اداره پول پولی هنگ کنگ بارها گفته است که هیچ نشانه آشکاری از خروج میزان قابل توجهی از سرمایه از این شهر وجود ندارد.

 

رژین میدانی

ارسال نظر