شناسه خبر : 9462

۳۰ درصد مزارع استان مرکزی زیر چتر حمایتی بیمه هستند

30 درصد مزارع استان مرکزی زیر چتر حمایتی بیمه هستند

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی بیان کرد: ۳۰ درصد محصولات زراعی و باغی استان مرکزی زیر پوشش صندوق حمایت از بخش کشاورزی قرار گرفته است.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمد زاهدی گفت: تاکنون 20 درصد سطح زیر کشت محصولات زراعی و 10 درصد باغات استان تحت پوشش صندوق حمایت از بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته که امید می‌رود با رفع تنگناهای موجود این رقم افزایش و ریسک تولید محصولات کشاورزی کاهش یابد.

زاهدی افزود: در بخش محصولات زراعی، گندم دیم و آبی و در بخش باغات نیز انار بیشترین و بادام، گردو و انگور کمترین سطح تحت پوشش بیمه را به خود اختصاص داده‌اند.

او نحوه تعیین خسارت های وارده به باغات و مزارع توسط کارشناسان، میزان و هنگام پرداخت غرامت ها از سوی بیمه صندوق بیمه محصولات کشاورزی و همچنین برخی سوء مدیریت‌ها را از بزرگترین دلایل بی‌رغبتی کشاورزان به بیمه محصولات خود عنوان کرد که رفع این مشکل و اتخاذ تدابیر و راهکارهای عملیاتی را می‌طلبد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی در ادامه گفت: نظر به اهمیت این موضوع، هر از چندگاه بخشنامه‌های مرتبط با بیمه‌های محصولات کشاورزی متناسب با شرایط کشور اصلاح و بهینه سازی می شود که ضرورت دارد مجریان این طرح نیز در ارائه خدمات خود و حمایت از کشاورزان مصمم تر عمل کنند تا زمینه‌های تشویق و هدایت آنان به سمت و سوی بیمه محصولات را فراهم آورند.

زاهدی تاکید کرد: تمامی شهرستان‌های استان مرکزی با نهایت امکانات و ظرفیت‌های قانونیِ در اختیار، به تسهیل امور و از میان برداشتن موانع موجود بر سر راه بیمه محصولات کشاورزی بپردازند تا رضایت بهره‌برداران کشاورزان را جلب نمایند.

ارسال نظر