شناسه خبر : 9459

بیمه دی ۵.۷ میلیارد ریال بابت درمان ایثارگران خراسان شمالی بدهی دارد

بیمه دی 5.7 میلیارد ریال بابت درمان ایثارگران خراسان شمالی بدهی دارد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی گفت: بیمه دی بابت امور درمانی ایثارگران این استان پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال به بخش درمان بدهکار است.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایرنا، سیدعابس حسینی اظهار داشت: بنیاد شهید و امور ایثارگران در بخش درمان به بیمه دی بدهکار است و بیمه نیز به مراکز درمانی و به همین دلیل از شهریور امسال با پایان قرارداد بیمه دی با مراکز درمان دولتی، این قرارداد تمدید نشده است.

وی افزود: البته با تأکید، پیگیری و کمک استاندار خراسان شمالی انعقاد قرارداد با بیمه دی برای تداوم ارائه خدمات درمانی به ایثارگران تا هفته آینده منعقد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در ۴ ماه گذشته با وجود منعقد نشدن قرارداد با بیمه دی، خدمات درمانی به ایثارگران همچنان ارائه شده و خللی در روند درمان جامعه ایثارگری ایجاد نشده است.

وی افزود: هم اکنون نیز هر ایثارگری که در مورد درمان خود با مشکل مواجه شود می تواند با بنیاد شهید استان تماس بگیرد تا مشکل وی بررسی و رفع شود.

به گفته حسینی نزدیک به ۳۳ هزار نفر از جامعه ایثارگران خراسان شمالی خدمات درمانی دریافت می کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی با تاکید بر اینکه مطالبه این اداره در زمینه اشتغال ایثارگران، اجرای مر قانون است، اظهار داشت: قانون می گوید هر دستگاه اجرایی که بخشی از هزینه های خود را از بودجه عمومی دولت تأمین می کند، موظف است ۲۵ درصد از مستخدمان خود را به ایثارگران اختصاص دهد اما این اتفاق در استان نیفتاده است.

حسینی افزود: آمار دقیقی از اجرای این قانون در خراسان شمالی در دست نیست و مشخص نیست در سه سال گذشته این قانون چقدر اجرا شده و به همین دلیل استاندار به دستگاه های دولتی مهلتی یک هفته ای داده است تا وضعیت به کارگیری ایثارگران و خانواده های آنان را در ادارات اعلام کنند.  

وی گفت: اگر چه نخستین اولویت ما در اشتغال جامعه ایثارگران خراسان شمالی، سوق دادن آنان به سمت خوداشتغالی و کارآفرینی است اما اجرای سهمیه های قانونی ایثارگری در استخدام ها نیز مطالبه ای است که باید به آن توجه شود.

خراسان شمالی ۲ هزار و ۶۵۲ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

این استان ۴۰۰ آزاده و هفت هزار جانباز دارد.

ارسال نظر