شناسه خبر : 9456

فروش در بازار بیمه بر اساس بازاریابی رابطه‌ای است

فروش در بازار بیمه بر اساس بازاریابی رابطه‌ای است

مدیر فروش و بازاریابی شرکت بیمه آرمان اعتمادسازی را بزرگترین نیاز صنعت بیمه در فروش موفق بیمه‌نامه مطرح کرده که برای ایجاد این اعتماد، شرکت‌های بیمه‌ای نیاز به برندسازی دارند.

چابک‌آنلاین، بهاره تاجرباشی، امیرمحمد ملیانی در گفت و گو با چابک‌آنلاین گفت: اعتماد سازی مهمترین چالش صنعت بیمه است یعنی از نظر منطقی افراد توجیه شوند که در اوضاع اقتصادی حاکم برجامعه بهترین راه حل بیمه کردن دارائیها است.

وی ادامه داد: زمانیکه اقتصاد یک جامعه دچاررکود می شود بیمه ها می توانند نقش خیلی مهمی را ایفا کنند زیرا با افزایش قیمت دارائیها اهمیت بیمه دوچندان می شود.
مدیرفروش و بازاریابی شرکت بیمه آرمان بیان کرد: آگاه کردن افراد یک جامعه نسبت به این موضوع که بیمه چیست و چه کمکی می تواند به آنها کند سبب افزایش فروش بیمه نامه های مختلف می شود به  شرطی که این مسیربه درستی هدایت شود.
ملیانی عنوان کرد: صنعت بیمه براساس شبکه فروش خود می تواند به مردم خدمات ارائه دهد و شبکه ی فروش بیمه همیشه یک شبکه ی فروش سنتی بوده و نمایندگان شرکت های بیمه ای براساس بازاریابی رابطه ای مشتری جذب می کنند .
وی افزود: برای تغییر این فضا نیاز به زمان زیادی است و تنها راه حل این موضوع این است که شرکت های بیمه ای برای نمایندگان خود بستر بازاریابی نوین را فراهم کنند و این مسئله در شرکت بیمه آرمان اتفاق افتاده است.
مدیرفروش و بازاریابی شرکت بیمه آرمان تصریح کرد: استارت اپ هایی به وجود آمدند و در بازار بیمه شروع به فعالیت کردند اما چندان موفق نبوده اند زیرا روبه روی بازاریابی رابطه ای قرارگرفتند.
ملیانی بیان کرد: فضایی که در بازاریابی رابطه ای وجود دارد یک فضای بسیار سنتی و ارتباطی است که براساس اعتماد شخص به نماینده ایجاد شده بنابراین هنوز تمایل جامعه به سمت خرید بیمه نامه به صورت سنتی است.
وی ادامه داد: برای ورود به فضای نوین بازاریابی باید یک ارزش افزوده برای نماینده و خریدار ایجاد کرد که بیمه آرمان این بستر را برای نمایندگان خود با طراحی یک وب سایت ایجاد کرده است.
مدیرفروش و بازاریابی شرکت بیمه آرمان اظهارکرد: در این وب سایت نمایندگان می توانند مشتریان قدیمی خودرا وارد کنند که به صورت آنلاین بیمه نامه خریداری کرده و حق بیمه خود را پرداخت کنند و در کنار آن می توانند از این بستر استفاده کرده و مشتری جدید جذب کنند.
ملیانی ضمن بیان اینکه اعتماد سازی بزرگترین معضل صنعت بیمه در فروش موفق بیمه نامه است گفت: در حال حاضر یک نوع عدم اعتماد از نظر اقتصادی در مردم وجود دارد ومحصولات  بیمه تنها براساس یک قول و وعده در آینده به فروش می رسند بنابراین باید اعتمادی ایجاد شود.
وی اظهارکرد: اعتماد سازی هم با نشان سازی ایجاد می شود یعنی اگر شرکت های بیمه ای به سمت نشان سازی بروند می توانند با نشان سازی اعتماد ایجاد کرده و بعد از ایجاد اعتماد شخص با فکری آسوده بیمه نامه تهیه می کند.
مدیرفروش و بازاریابی شرکت بیمه آرمان بیان کرد: برای ایجاد تحول در صنعت بیمه باید محصولات بیمه ای را براساس سبک زندگی و نیاز مخاطب طراحی کرد.
ملیانی توضیح داد: یعنی برای فروش یک بیمه نامه ی بدنه ی اتومبیل باید بین شخصی که هزارکیلومتر با ماشین راه رفته است و شخصی که 100 هزار کیلومتر راه رفته فرقی وجود داشته باشد اما در حال حاضرهمه با یک نوع بیمه نامه به فروش می رسند.
وی ادامه داد: برای افزایش رضایت مشتری، افزایش ضریب نفوذ بیمه و ارزیابی درست ریسک لازم است که محصولات براساس سبک زندگی مخاطب طراحی شده که در آینده ای نزدیک این اتفاق می افتد.
مدیرفروش و بازاریابی شرکت بیمه آرمان بیان کرد: شرکت های بیمه ای که محصولاتی براساس نیاز مخاطب طراحی کرده در بازار موفق بوده اند زیرافرصت ها و نیازهای بازار را به درستی شناسایی کرده اند و براساس آن محصولات تولید کرده اند.
ملیانی گفت: شرکت های بیمه ای باید به سمت فروش بیمه نامه های عمر و زندگی رفته و فروش خود در این رشته را افزایش دهند ایجاد فرهنگ خرید بیمه نامه های عمر و زندگی در جامعه بسیار ضروری است و شرکت های بیمه ای باید به این نیاز آگاه شوند و استرتژی خودرا به این سمت ببرند زیرا هم برای صنعت بیمه سودآوربوده و هم برای مخاطب یک نیاز ضروری است.
ارسال نظر