شناسه خبر : 9409

نیمی از باغداران زیتون فقط متقاضی بیمه هستند/ صندوق بیمه کشاورزی تعهدات خود را به درستی انجام نمی‌دهد

نیمی از باغداران زیتون فقط متقاضی بیمه هستند/ صندوق بیمه کشاورزی تعهدات خود را به درستی انجام نمی‌دهد

رئیس شورای ملی زیتون ایران بیان کرد: تعهدات صندوق بیمه کشاورزی چشمگیر نیست و به همین دلیل ۵۰ در صد باغدان تمایل به بیمه‌کردن باغات خود دارند.

چابک‌آنلاین، بهاره تاجرباشی، مهدی عباسی در گفت وگو با چابک‌آنلاین گفت: بیمه نامه کشاورزی باغات در اوایل فعالیت  خود مورد استقبال باغداران و فعالان صنعت زیتون قرارگرفت اما  به مرور زمان با کاهش تعهدات این صندوق، متقاضیان بیمه به 50 درصد کاهش یافت.

وی افزود: هیچ شرکت بیمه بازرگانی وارد این حوزه نشده و تنها صندوق بیمه کشاورزی در این بخش فعال است که بخشی از پرداخت تعهدات آن را دولت به صورت رایانه پرداخت می کند.

رئیس شورای ملی زیتون ایران اظهار کرد: تعهدات بیمه چشمگیر نیست به همین دلیل برخی از باغداران ترجیح می دهندکه باغات خودرا بیمه نکرده زیرا درهرصورت صندوق تعهدات خودرا به درستی انجام نمی دهد.

عباسی تصریح کرد: البته به تازگی تفاهم نامه‌ای بین شورای ملی زیتون، صندوق بیمه کشاورزی و طرح دفتر زیتون وزارت جهاد کشاورزی امضاء شده که به همه موارد پرداخته شده و کلیات تفام نامه امضا شده  است.

وی مدعی شد: در زمینه بیمه باغات زیتون سازمان تامین اجتماعی به تعهدات خود به درستی عمل نکرده و باوجود آنکه کمک های دولتی دریافت می کند اما دربین باغداران کسی نبوده که بتواند از این کمک های دولتی بهره ای ببرد.

رئیس شورای ملی زیتون ایران بیان کرد: اعضای انجمن تحت پوشش بیمه تکمیل درمان قرارندارند زیرا بیمه تامین اجتماعی هم ندارند.

عباسی گفت: برای حفظ چرخه تولید داخلی بایداز بخش خصوصی و فعالان این صنعت حمایت شود حمایت های واقعی و عملی نه کاغذی و بخش نامه ای. بخش نامه هایی که در حوزه بیمه یا صدور مجوز صادر می شود کاملا دست و پا گیر است.

وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت تمام شده زیتون کیلویی 4800تا 5000 هزار تومان است در صورتیکه صندوق بیمه هر هکتار راتا سقف  3 تن محصول در تعهد خود قبول می کند وبقیه رازیر پوشش خود قرار نمی دهد و این نوعی تشویق باغداران به تولید کمتر است .

ارسال نظر