شناسه خبر : 9402

نزدیک به ۶۳ هزار کوهنورد در کشور بیمه شده‌اند

نزدیک به 63 هزار کوهنورد در کشور بیمه شده‌اند

رییس فدراسیون کوهنوردی گفت: ۶۲ هزار و ۸۰۰ نفر از افراد فعال در رشته کوهنوردی بیمه هستند که ۴۵ هزار نفر در سایت این فدراسیون ثبت شده‌اند.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایرنا، رضا زارعی اظهار داشت: ۲۱ هزار نفر از این میزان ورزشکاران ثبت شده در سایت فدراسیون فعال هستند و سال گذشته از نظر آموزشی ۳۵ هزار مدرک آموزشی نیز صادر شده است.

 وی افزود: تیم یخ نوردی ایران روز گذشته در مسابقات جام جهانی چین با رتبه اول به فینال مسابقات راه پیدا کرد و هفته آینده نیز عازم کشور کره جنوبی می شود.

رییس فدراسیون کوهنوردی یادآور شد: سال ۹۶ تیم ملی یخ نوردی ایران قهرمان آسیا شد اما امسال با ظرفیت کمتری به تعداد پنج نفر به مسابقات آسیا اعزام می شود.

زارعی اضافه کرد: جام یخ نوردی آسیا بهمن ماه امسال در تهران برگزار و تیم ملی جوانان و نوجوانان نیز اسفندماه به مسابقات قهرمانی جهان در روسیه اعزام می شود.

وی با بیان اینکه فدراسیون کوهنوردی بالاترین ظرفیت را در بین ۵۲ فدراسیون را دارد، گفت: امیدواریم با پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک بتوانیم اردیبهشت سال آینده در مسابقات انتخابی المپیک نتایج مناسبی کسب کنیم.

رییس فدراسیون کوهنوردی در خصوص فعالیت بانوان تاکید کرد: دختران سنگ نورد ایران در رده سنی نوجوانان و جوانان در مسابقات آسیا که ۲ هفته قبل برگزار شد، صاحب پنج مدال ارزشمند شدند.

زارعی ضمن تاکید بر توانمندی برابر زنان و مردان در رشته های ورزشی، گفت: نگاه ما جنسیت محور نیست و در تلاشیم برای توسعه ورزش کشور در بخش زنان و مردان با یک نگاه یکسان پیش برویم.

وی به ظرفیت های کوهنوردی استان ایلام اشاره کرد و گفت: ایلام دارای نیروی انسانی و پتانسیل خوبی است و از نظر تعداد بیمه ورزشی نسبت به جمعیت در شرایط مناسبی قرار دارد.

وی تصریح کرد: این استان دارای نقاط کوهستانی بسیار مناسبی است اما متاسفانه کمتر روی زیرساخت ها کار شده که امیدواریم با انتخاب رییس جدید هیات، تلاش بیشتری برای توسعه و فعال شدن این رشته صورت گیرد.

زارعی ادامه داد: در بحث های قهرمانی توجه و نگاه خوبی صورت نگرفته است ظرفیت های بالایی در رشته دو کوهستان و صخره نوردی در استان وجود دارد که می تواند به رشد ورزش کوهنوردی کمک کند.

رییس فدراسیون کوهنوردی یادآور شد: استان ایلام سال ۹۳ رتبه سوم صعود ورزشی را از آن خود کرد اما به مرور با افت مواجه شد، اکنون انتظار می رود با پشتیبانی اعضای مجمع این مشکلات رفع شده و این صعودها مجددا محقق شوند.

زارعی تاکید کرد: فدراسیون کوهنوردی آماده پشتیبانی از هیات کوه نوردی در کنار اداره ورزش و جوانان در زمینه ورزش همگانی و کوه پیمایی همگانی همچنین در ایجاد زیرساخت ها به شرط وجود یک سالن اختصاصی سنگ نوردی در سطح استان را دارد.

رییس فدراسیون کوهنوردی روز گذشته برای شرکت در مجمع انتخابات هیات کوه‌نوردی به ایلام سفر کرده بود.

در این مجمع جلال پاشاپوریان با اخذ هشت رای از ۱۴ رای برای چهار سال رییس هیات کوه‌نوردی استان ایلام شد.

ارسال نظر