شناسه خبر : 9392

فرار بیمه‌ای کارفرمایان، باعث جلوگیری از بیمه شدن کارگران می‌شود

فرار بیمه‌ای کارفرمایان، باعث جلوگیری از بیمه شدن کارگران می‌شود

مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران از رسیدگی و ثبت ۸۰۰۰ پرونده بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان خبر داد و گفت: سازوکارهای خوبی را پیش‌بینی کردیم و گارگروه‌هایی تشکیل شده تا با تمهیدات مهیا شده بتوانیم گام‌های موثری برای جلوگیری از فرارهای بیمه‌ای برداریم.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایسنا، ناهید حیدری درباره روند رسیدگی به پرونده‌های بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان اظهار کرد: دومین مرحله بخشودگی جرائم بیمه‌ای در سال جاری طبق بخشنامه جدید تا شهریور امسال ادامه داشت. توانستیم با هماهنگی صورت گرفته با ستاد رفع موانع تولید و استانداری به عنوان شتاب دهنده در این زمینه عمل کنیم.

وی افزود: کمک شایان توجهی به کارفرمایان داشتیم تا بتوانند در موعد مقرر درخواست‌های خود را برای بهره مندی از مزایای طرح بخشودگی جرائم ارائه بدهند و سازمان تامین اجتماعی بتواند برای رونق تولید در کشور اقدامات خوبی را انجام دهد.

مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران با اشاره به فرصت فراهم شده برای کارفرمایان که به دلیل تحریم‌های ظالمانه و نوسانات ارزی از عهده پرداخت‌های بیمه‌ای برنیامده و در معرض تعطیلی قرار گرفته‌اند گفت: استقبال خوبی از این طرح به عمل آمده و همه پرونده‌ها در دست بررسی و  اقدام هستند. با توجه به ماده ۱۳ قانون رفع موانع تولید تا پایان سال ۹۶ پرونده هر کارفرمایی دچار بحران شد را بررسی کردیم و از آن سال به بعد هم پرونده هرکارفرمایی دچار بحران شود را می‌توانیم به روز بررسی و عملیاتی کنیم.

حیدری افزود: حدود ۸۰۰۰ درخواست داشتیم که با برنامه‌ریزی انجام شده تمام آنها را رسیدگی، ثبت و برای دبیرخانه ستاد رفع موانع و وزارت صمت ارسال کردیم تا تاریخ شروع بحران مشخص شده و مبداء بخشودگی جرائم قرار بگیرد.

وی درباره فرارهای بیمه‌ای نیز اظهار کرد: فلسفه وجودی سازمان تامین اجتماعی، امنیت نیروی کار است. متاسفانه با کارگاه‌های زیرزمینی روبرو هستیم که مبادرت به گرفتن کد و شناسایی توسط سازمان نمی‌کنند. نیروهای زیادی در این کارگاه‌ها مشغول فعالیت هستند و متاسفانه به دلیل فرار بیمه‌ای در شمار بیمه‌شدگان قرار نمی‌گیرند.

مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران با بیان اینکه سازوکارهای خوبی را پیش بینی کردیم و گارگروه‌هایی تشکیل شده تا با تمهیدات مهیا شده بتوانیم گام‌های موثری برداریم و کارگران مشغول به کار در این کارگاه‌های زیرزمینی را بیمه کنیم گفت: کارگران مشغول در کارگاه‌ها می‌توانند به واحد بازرسی ما به طور محرمانه گزارش دهند تا ما بر اساس این گزارشات محرمانه بررسی‌های لازم را انجام دهیم.

ارسال نظر