شناسه خبر : 9390

بیش از ۱۸ هزار نفر در طرح پوشش اجباری بیمه در کردستان ثبت نام کردند

بیش از 18 هزار نفر در طرح پوشش اجباری بیمه در کردستان ثبت نام کردند

مدیرکل بیمه سلامت کردستان گفت: در حال حاضر تمام بیمارستان‌های بخش دولتی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی استان به سامانه پردازشگر اسناد بستری مجهز شده‌اند.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، انور اسماعیلی گفت: سامانه رسیدگی به اسناد بستری الکترونیک از اول شهریور با همکاری دانشگاه علوم پزشکی به صورت آزمایشی و از اول آبان به صورت رسمی در برخی از بیمارستان‌های استان راه‌اندازی شد.

او با بیان اینکه این سامانه از اول آذر به تمام ۱۵ بیمارستان دانشگاهی سطح استان تعمیم داده شده و فعال است، افزود: در مجموع تاکنون تعداد ۱۰ هزار و ۶۷۷ سند در این مراکز به صورت الکترونیکی بررسی شده است.

بیمه سلامت کردستان یادآور شد: ایجاد سامانه رسیدگی الکترونیک به اسناد بستری مزایای بسیاری از جمله صرفه جویی در زمان، نیروی انسانی، کاغذ و تجهیزات را به دنبال دارد ضمن اینکه استان کردستان ماه آذر، استان اول کشور در اجرای این طرح بود.

اوبه اجرای طرح پوشش اجباری بیمه سلامت در استان نیز اشاره کرد و گفت: این طرح نیز از سوم آبان در استان آغاز شده و در حال حاضر ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر فاقد بیمه در استان کردستان برای ثبت نام در طرح پوشش اجباری بیمه مراجعه کرده‌اند.

اسماعیلی تاکید کرد: این افراد هم‌اکنون به صورت اورژانسی و به مدت ۶ ماه زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند و پس از انجام ارزیابی وسع در دهک‌هایی که به آن تعلق دارند، زیر پوشش خدمات بیمه قرار خواهند گرفت.

در استان کردستان یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که بیشترین تعداد شامل بیش از ۶۰۰ هزار نفر در روستا‌ها ساکن هستند.

ارسال نظر