شناسه خبر : 9297

امسال ۹۳ میلیارد ریال برای داروی بیماران در مازندران صرف شد

امسال ۹۳ میلیارد ریال برای داروی بیماران در مازندران صرف شد

مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت: در نیمه اول امسال ۹۳ میلیارد ریال برای داروی بیمه‌شدگان هزینه صرف شده است.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از مهر، رسول ظفرمند بعدازظهر دوشنبه در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه در نیمه اول امسال تعداد نسخه‌ها در استان ثابت بود گفت: نیمه اول پارسال هفت میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برای داروی بیماران هزینه کردیم و به دلیل تغییرات نرخ ارز این میزان به ۹۳ میلیارد ریال رسیده است.

وی افزود: توقع این است که با آگاه کردن بیمه شدگان، این اعتبار را برای درمان بیماران هزینه کنیم نه آنکه از سر ناآگاهی‌ها، هزینه‌ها دور ریز شود.

دیابت مهمترین معضل نظام بهداشتی

فرهاد مشایخ بخشی فوق تخصص غدد و متابولیسم نیز در این نشست نیز با بیان اینکه دیابت مهمترین معضل نظام بهداشتی در جهان است که ۴۲۰ میلیون نفر در جهان به ان مبتلا هستند گفت: برآورد می‌شود تا سال ۲۰۴۰ این آمار به ۶۴۰ میلیون نفر برسد.

وی با بیان اینکه یک سونامی از بیماری دیابتی وجود دارد که نظام سلامت هزینه‌های زیادی برای درمان آن صرف می‌کند خواستار آگاهی بخشی به جامعه شد تا با درمان به موقع عوارض ناشی از آن کم شود و گفت: دیابت می‌تواند هر عضوی از بدن را درگیر کند و هزینه‌هایی را برای جامعه دربر داشته باشد.

دکتر مشایخ بخشی تصریح کرد: همیشه سعی بر آن است که بیماران را آگاهی بخشیم و متأسفانه هشت درصد از جوامع روستایی مبتلا به بیماری دیابت هستند.

وی سابقه فامیلی و خانوادگی را از فاکتورهای خطر ابتلاء به دیابت بیان کرد و گفت: چاقی، افزایش وزن، تغذیه نامناسب، چربی خون بالا، فشار خون بالا از دیگر فاکتورهای خطر به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: در بیماران قلبی و عروقی نیز خطر ابتلاء به بیماری دیابتی وجود دارد که باید این عوامل شناسایی شود.

مشایخ بخشی ادامه داد: چاقی، بی تحرکی و استرش نقش بالایی در بروز بیماری دیابت دارند و باید به مبتلایان دیابت برای کاهش فاکتورهای خطر آگاهی رسانی کنیم.

ارسال نظر