شناسه خبر : 9263

نیمی از مربیان فعال قرآنی خراسان شمالی بیمه نیستند

نیمی از مربیان فعال قرآنی خراسان شمالی بیمه نیستند

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: بیش از ۱۰۰ مربی فعال قرآنی در استان در موسسات قرآنی به تدریس مشغول هستند که ۵۰ درصد از این مربیان بیمه نیستند.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایسنا، حمزه بابایی مقدم با اشاره به اینکه از نظر کمی در استان با کمبود موسسات قرآنی مواجه نیستیم، اضافه کرد: برخی از موسسات قرآنی از زمانی که به درآمدزایی در حوزه پیش دبستانی رسیده‌اند از هدف اصلی آموزش در سطوح مختلف فاصله گرفته‌اند و این موضوع باید مورد توجه موسسات قرآنی قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه تاکنون 37 موسسه قرآنی در استان فعال هستند، افزود: یکی از مشکلات اساسی که موسسات با آن مواجه هستند، مسئله مکان تاسیس موسسه است که نمی‌توانند از مکان‌های عمومی استفاده کنند و با توجه به مسائل و مشکلات مالی که وجود دارد برای موسسات مشکلاتی را ایجاد کرده است.

بابایی مقدم عنوان کرد: بسیاری از مواقع اعتباراتی که تخصیص داده می‌شود نیز برای موسسات قرآنی به طور کامل عملیاتی نمی‌شود اما در حال حاضر نیز این اعتبارات با توجه به مسائل مالی که وجود دارد، اندک است.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی اظهار کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که موسسات قرآنی با آن مواجه هستند، مسئله بیمه مربیان و کادر اجرایی موسسات قرآنی است و باید مورد توجه قرار بگیرد در حال حاضر بیش از 100 مربی فعال در استان وجود دارد اما بیش از 50 نفر از این مربیان بیمه نیستند.

به گفته وی، مدیران و کادر اجرایی موسسات نیز نمی‌توانند از بیمه استفاده کنند و این موضوع نیز برای آنان مشکلاتی را ایجاد کرده است.

بابایی مقدم تاکید کرد: موسسات قرآنی نیازمند قوانین کمکی هستند تا بتوانند بسیاری از مشکلات خود را حل کنند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی افزود: در سال جاری نیز دو موسسه قرآنی در شهرستان‌های اسفراین و شیروان تاسیس شده است.

ارسال نظر