شناسه خبر : 9262

۴۵۷ نفر از خادمین مساجد زنجان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

۴۵۷ نفر از خادمین مساجد زنجان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان، گفت: ۴۵۷ نفر از خادمین مساجد استان زنجان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از مهر، مسعود علیاری در جمع نشست اعضای هیئت امنای مساجد و هیئت های مذهبی زنجان در محل استانداری زنجان، به بیمه مداحان و مربیان قرآنی در استان زنجان اشاره کرد و گفت: ۴۵۷ نفر از خادمین مساجد در استان زنجان بیمه تامین اجتماعی هستند.

وی اظهار کرد: ۲۰ درصد حق بیمه این خادمین را دولت و مابقی را خودشان پرداخت می‌کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان، با بیان اینکه ۲۰۱ نفر از ماد حین در استان تحت پوشش بیمه هستند، گفت: ۲۰ درصد حقی بیمه این مداحان را خودشان و ۲۰ درصد را بنیاد دبل خزاعی پرداخت می‌کند.

علیاری ابراز کرد: تامین اجتماعی استان به بیمه کردن ما دحین و مربیان و خادمین مساجد بسیار تاکید داردو اگر زیر ساخت‌ها فراهم شود فعالین قرانی هم بیمه می‌شوند.

وی افزود: در استان زنجان بالای ۹۸ درصد از ابلاغ‌های سازمان تامین اجتماعی به صورت الکترونیکی انجام شده است.

علیاری تاکید کرد: سازمان تامین اجتماعی به دنبال آن است تا بسیاری از خدمات که امکان برون سپاری آنها وجود دارد را واگذار کند و با ارائه خدمات الکترونیکی تامین اجتماعی، مراجعات به سازمان کاهش یافته است.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی یک سازمان بیمه‌گر اجتماعی است و ماموریت اصلی آن تحت پوشش قرار دادن کارگران و کارکنان مزد و حقوق‌بگیر به‌صورت اجباری و صاحبان حرفه و مشاغل آزاد به‌صورت اختیاری است.

علیاری گفت: استان زنجان هفت شعبه دائم تامین اجتماعی و چهار شعبه اقماری دارد و یک شعبه کارگزاری نیز در استان فعالیت می‌کند.

در ادامه این جلسه، رییس کانون مداحان و شعرای استان زنجان، نبود ساختمان مداحی در استان زنجان را مشکل مهم مادحین در استان اعلام کرد و افزود: طی سال گذشته نامه‌ای در خصوص احداث ساختمان مداحی زنجان و کانون مداحان و شعرای استان به دفتر استاندار زنجان ارسال شده است.

نوربهمنی ابراز کرد: از استاندار زنجان تقاضا داریم نسبت به رفع مشکل بیمه مادحین همکاری لازم را داشته باشند.

ارسال نظر