شناسه خبر : 9254

اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی در حال بررسی است

اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی در حال بررسی است

قائم‌مقام سازمان تامین اجتماعی گفت: اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی در مجلس در حال بررسی است.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از فارس، محمد حسن زدا درباره اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی اظهار داشت: طرح اصلاح این قانون در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است و مراحل نهایی آن طی شده و به زودی در صحن علنی مجلس برای تصویب مطرح می‌شود.

وی گفت: بر اساس قانون جدید اگر سازمان تامین اجتماعی به منابع پایدار مالی دست پیدا کند، می‌تواند همه کسانی که پشت نوبت بیمه کارگران ساختمانی هستند، بیمه کند.

زدا بیان داشت: در سال‌های گذشته افرادی به اشتباه تحت پوشش بیمه کارگران ساختمانی قرار گرفتند که شغلشان چیز دیگری بود و ما از آنها درخواست کردیم که از محل همان شغل‌شان تحت پوشش بیمه قرار بگیرند و تعدادی هم تاکنون حدود 100 هزار نفر که تحت پوشش بیمه کارگران ساختمانی بودند ولی شغلشان چیز دیگری بود، نسبت به قطع بیمه آنها اقدام کردیم.

قائم‌مقام سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: در صورت اصلاح قانون 500 هزار نفر از کارگران ساختمانی که پشت نوبت بیمه هستند، تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نزدیک به یک میلیون نفر از کارگران ساختمانی تحت پوشش بیمه هستند که همچنان مکانیزمی مشخص کرده‌ایم که افرادی که شغلشان کارگر ساختمانی نیست از این نوع پوشش بیمه‌ای خارج شوند و به زودی تعداد افراد خارج‌شده از این بیمه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اعلام می‌کنیم.

ارسال نظر