شناسه خبر : 9226

پرونده‌های کاغذی از بایگانی تامین اجتماعی قزوین حذف شد

پرونده‌های کاغذی از بایگانی تامین اجتماعی قزوین حذف شد

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قزوین گفت: در راستای تحقق دولت الکترونیک، صرفه جویی در هزینه‌ها و رفت و آمد بیمه شدگان و کارفرمایان، پرونده‌های کاغذی از بایگانی تأمین اجتماعی استان حذف شد.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از مهر، سیروس نصیری اظهار داشت: همکاری و مساعدت با کارفرمایان به عنوان عمده ترین شرکای سازمانی از وظایف اصلی مجموعه تأمین اجتماعی است.

وی بیان کرد: در استان قزوین ۷۴ هزار خانواده مستمری بگیر و هشت هزار مقرری بیمه بیکاری بگیر تحت پوشش اداره کل تأمین اجتماعی هستند که بابت حقوق، بیمه بیکاری و خدمات جزئی غرامت دستمزد و سایر موارد ماهانه ۱۷۶ میلیارد تومان به آنها پرداخت می‌شود.

نصیری تصریح کرد: یک سوم افراد مشمول مقرری بیمه بیکاری افرادی بودند که در مشاغل سخت و زیان آور خدمت می‌کردند.

بخشودگی جرایم کارفرمایان

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قزوین یادآور شد: با توجه به مشکلات اقتصادی ایجاد شده در کشور و در راستای همراهی با کارفرمایان اقدامات حمایتی از صاحبان کارگاه‌ها انجام شده است و طرح بخشودگی جرایم و تقسیط بدهی را عملیاتی کرده‌ایم.

وی بیان کرد: در کمیته رفع موانع تولید با استقبال خوبی که از سوی کارفرمایان صورت گرفت صاحبان حدود ۵۲۴ کارگاه درخواست استفاده از طرح بخشودگی را ارائه کردند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قزوین گفت: پس از بررسی تقاضاها، تعداد ۴۲۴ درخواست در کمیته رفع موانع تولید تعیین تکلیف شد که میزان بدهی آنها ۲۲۹ میلیارد تومان برآورد شده که یک سوم آن معادل ۹۹ میلیارد تومان جرایم کارفرمایان است.

وی اظهار داشت: ۴۹ میلیارد تومان از بخشودگی جرایم مربوط به ۳۵۱ کارگاه است که با میانگین اقساط ۱۲ ماهه تعیین تکلیف شدند و تاکنون بعد از گذشت دو ماه از اجرای طرح ۱۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون از مطالبات وصول شده است.

نصیری اضافه کرد: ۶۰ درصد بدهی ۵۷۰ میلیارد تومانی کارفرمایان استان به ۳۰۰ کارگاه تعلق دارد.

حذف ۵۰۰ هزار پرونده فیزیکی کاغذی در تأمین اجتماعی استان قزوین

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قزوین گفت: در راستای کاهش هزینه‌های ارباب رجوع، تسریع در امور بیمه شدگان و شفاف سازی امور و تحقق دولت الکترونیک نسبت به حذف پرونده‌های کاغذی اقدام کرده‌ایم.

وی بیان کرد: در این راستا ۵۰۰ هزار پرونده بیمه شدگان و مستمری بگیران حذف شده و به صورت اسکن و ثبت شده است و در مراحل آخر فرایندهای الکترونیکی هستیم.

نصیری یادآور شد: بعد از تهران دومین استان کشور هستیم که با مدیریت بهینه مصارف زمینه حذف فیزیکی پرونده‌های بیمه شدگان را مهیا کرده‌ایم و همه کارها الکترونیک انجام می‌شود.

بایگانی کاغذی تأمین اجتماعی استان قزوین حذف شد

وی افزود: در اجرای تکریم شهروندان و کارفرمایان با اجرای نهضت IT امکان پرداخت اینترنتی لیست‌های بیمه‌ای، ابلاغ الکترونیکی، بازرسی الکترونیکی، حسابرسی یک ساله دفاتر قانونی و اجرای قانون بخشودگی جرایم در استان به صورت غیر حضوری مهیا شده که با استقبال خوب مراجعان روبرو شده است.

درب بایگانی بسته شد / حذف پرونده فیزیکی

وی تصریح کرد: با حذف پرونده‌های فیزیکی در واقع درب بایگانی تأمین اجتماعی استان قزوین بسته شد و دیگر پرونده‌های کاغذی مربوط به مستمری بگیران و بیمه شدگان نداریم.

ارسال نظر