شناسه خبر : 9225

۲۱ هزار میلیون ریال خسارت به زلزله‌زدگان میانه و سراب پرداخت شد

21 هزار میلیون ریال خسارت به زلزله‌زدگان میانه و سراب پرداخت شد

با هماهنگی بعمل آمده از سوی شورای هماهنگی آذربایجان شرقی بعنوان بازوی اجرایی سندیکا در این استان، بیش از ۲۱ هزار میلیون ریال خسارت به خسارت دیدگان زلزله شهرهای میانه و سراب پرداخت شده است.

به گزارش چابک‌آنلاین، روز یکشنبه فرامرز قهرمانی رییس شورای هماهنگی شرکت های بیمه در استان آذربایجان شرقی در گزارشی درباره اقدامات شرکت های بیمه این استان برای جبران خسارت وارده زلزله اخیر شهرهای میانه و سراب اعلام کرد که تاکنون 21 هزارو 364 میلیون ریال خسارت پرداخت شده است.

شورای هماهنگی شرکت های بیمه استان آذربایجان شرقی همچنین خسارت های وارده را تقریبا 57 هزار و 229 میلیون ریال برآورد کرده است.

این شورا همچنین تعداد بیمه نامه های اعلام خسارت شده را در استان آذربایجان شرقی یک هزار و 829 و تعداد بیمه نامه های صادره در مناطق زلزله زده را 18 هزار و 456 فقره اعلام کرده است.

براساس این گزارش از این میزان به ترتیب، بیمه میهن با 6 هزار، بیمه کوثر با 3 هزار، بیمه آرمان با دو هزار و 700، بیمه ایران با دو هزار و 200 فقره بیشترین تعداد صدور بیمه نامه در مناطق زلزله زده را در اختیار دارند.

همچنین بیمه کوثر با 10 هزار  989 میلیون ریال و بیمه ایران با 7 هزار و 175 میلیون و بیمه معلم با یک هزار و 700 میلیون ریال بیشترین پرداختی به خسارت دیدگان زلزله شهرهای میانه و سراب استان آذربایجان شرقی را دارند.

گفتنی است، زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه و ۳ ثانیه بامداد روز جمعه 17 آبان ماه گذشته حوالی شهر ترک از توابع شهرستان میانه در آذربایجان شرقی را لرزاند.

این زلزله ۵ کشته و بیش از ۵۰۰ مصدوم داشته که بیشتر مصدومان به صورت سرپایی مداوا و ترخیص شدند.

لازم به ذکر است شعب  21 شرکت بیمه در استان آذربایجان شرقی فعال هستند که در قالب شورای هماهنگی این استان در حوادث مختلف اقدامات ارزشمندی داشته اند.

ارسال نظر