شناسه خبر : 9205

بیمه‌ها با تاخیر ۸ الی ۹ ماهه پول داروخانه‌ها را پرداخت می‌کنند

بیمه‌ها با تاخیر ۸ الی ۹ ماهه پول داروخانه‌ها را پرداخت می‌کنند

خضری با اشاره به مشکلات داروخانه‌ها گفت: بیمه‌ها با تاخیر ۸ الی ۹ ماهه پول داروخانه‌ها را پرداخت می‌کنند و با این وضعیت داروخانه‌ها نمی‌توانند سر پا بایستند.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از شبستان، «رسول خضری» با اشاره به مشکلات داروخانه‌ها در کشور گفت: با توجه به اینکه بیمه ها باید به موقع پول داروخانه ها را پرداخت کنند و تاخیر 8 الی 9 ماهه دارند، قطعا داروخانه ها با افزایش هزینه های درمان و تورمی و قیمت تمام شده دارو مواجه هستند و به همین علت متضرر می شوند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر بیمه ها به موقع و به ماه پول داروخانه ها پرداخت نکنند، قطعا داروخانه ها نمی توانند سر پا بایستند و از طرفی با توجه به اینکه قرار بود شرکت های داروسازی برای تامین مواد اولیه دارو ارز مرجع یعنی ارز 4200 دریافت کنند و میزان ارزی که به این شرکت ها اختصاص داده شده است، ارز ناچیزی بوده است لذا کفاف تامین مواد اولیه دارو را نمی دهد و به همین علت تولیدکنندگان و داروسازان با مشکل جدی مواجه هستند.

وی اضافه کرد: شرکت های تولید، پخش و توزیع دارو با مشکل گرانی و تورم و عدم تامین ارز مورد نیاز مواجه هستند و مجموعه این عوامل دست به دست هم داده است که بحث دارو در داخل کشور مشکلاتی داشته باشد.

وی با اشاره به بودجه بخش سلامت در لایحه بودجه 99 گفت: بودجه بخش سلامت رشد 16 درصدی داشته است اما باز هم این بودجه برای بخش سلامت کافی نیست و کفاف عقب ماندگی ها و کسری بودجه سال های قبل را جبران نمی کند.

ارسال نظر