دستگاه قضایی اردبیل با موارد ساختگی و صوری تصادفات برخورد می‌کند

دستگاه قضایی اردبیل با موارد ساختگی و صوری تصادفات برخورد می‌کند

رییس کل دادگستری استان اردبیل گفت: دستگاه قضایی استان با هر گونه موارد ساختگی و صوری در بحث تصادفات، با متخلفان و مجرمان در این حوزه طبق قانون به شدت برخورد می‌کند.

به گزارش چابک آنلاین، ناصر عتباتی در جلسه بررسی پرداخت دیه و مختومه کردن پرونده‌های تصادفات رانندگی افزود: افرادی که تلاش می‌کنند با تصادفات ساختگی اقدام به اخذ خسارت و دیه از شرکت‌های بیمه کنند، در برابر قانون باید پاسخگو باشند.

وی همچنین با اشاره به نتایج بررسی برخی از پرونده‌های مربوط به تصادفات و حوادث کار اظهارداشت: برخی از پرونده‌ها با تاخیر زیاد در جبران خسارت زیان‌دیده‌ها مواجه هستند و نیاز است تا اقدامات شایسته و در خور شان مردم در حوزه بیمه به مردم ارائه شود.

 وی تاکید کرد خدمات بیمه‌ای از جمله پرداخت هزینه‌ها و خسارت‌ها از سوی بیمه‌ها برای مردم باید در شهرستان‌های استان فراهم شود تا مردم مجبور به صرف هزینه‌های اضافی از جمله رفت‌وآمد مکرر به مرکز استان نباشند.

او گفت: دادگستری استان برای ارائه خدمات بهتر و تسریع در رسیدگی بویژه در پرداخت خسارت‌های بیمه شخص ثالث، شعبه شورای حل اختلاف ویژه رسیدگی به جرایم و تخلفات رانندگی راه‌اندازی کرده که پرونده‌های تصادفات غیر از تصادفات منجر به فوت و نقص عضو در این شعبه رسیدگی می‌شود.

 وی از شرکت‌های بیمه و سایر مجموعه‌های دخیل در رسیدگی و پرداخت خسارت های ناشی از بیمه به مردم خواست تا امکان ارتباط و مکاتبات بر بستر الکترونیک و سیستماتیک را در بین مجموعه‌های خود فراهم کنند تا ضمن صرفه‌جویی در هزینه‌ها رسیدگی و پرداخت خسارت از سوی شرکت‌های بیمه تسریع شود.

ارسال نظر