شناسه خبر : 9200

دانشجویان با ارئه کارت دانشجویی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند

دانشجویان با ارئه کارت دانشجویی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند

رئیس تأمین اجتماعی شعبه اسدآباد همدان از امکان فراهم شدن بیمه تأمین اجتماعی دانشجویان در کلیه مقاطع تحصیلی آموزش عالی خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، کمال شعبانی اظهار کرد: به منظور تعمیم و گسترش پوشش بیمه به آحاد افراد جامعه، دانشجویان دانشگاه‌ها با ارائه کارت دانشجویی معتبر خود از این پس می‌توانند با انتخاب یکی از مدل های بیمه پردازی ۱۲ درصد، ۱۴ درصد و ۱۸ درصد تحت پوشش این سازمان قرار بگیرند.

وی با اشاره به مدل بیمه پردازی ۱۲ درصد در راستای بیمه تأمین اجتماعی دانشجویان افزود: در این مدل پرداخت حق بیمه برای دانشجویان ماهیانه  ۲۲۵ هزار و ۶۰۰ تومان شامل بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی است.

شعبانی اضافه کرد: در مدل ۱۴ درصد، پرداخت حق بیمه ۲۶۳ هزار تومان شامل بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی بوده و مدل ۱۸ درصدی شامل بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی بوده و دانشجویان باید ماهیانه ۳۳۸ هزار و ۵۰۰ تومان حق بیمه پرداخت کنند.

وی در ادامه تعداد مستمری بگیران تأمین اجتماعی اسدآباد را ۲۵۱۷ نفر برشمرد و یادآور شد: از ابتدای سال تا پایان آذرماه به این تعداد مستمری بگیران ۲۲۷ میلیارد تومان مستمری پرداخت شده است.

رئیس تأمین اجتماعی شعبه اسدآباد در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴۶ درصد جمعیت اسدآباد شامل ۴۶ هزار و ۱۵۲ نفر تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند.

ارسال نظر