شناسه خبر : 9176

مشکل تعهدات بیمه‌ای ایثارگران در سال آینده برطرف می‌شود

مشکل تعهدات بیمه‌ای ایثارگران در سال آینده برطرف می‌شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان گفت: ۱۹ هزار و ۷۳۵ جانباز در استان کرمان وجود دارد که به سن تشدید بیماریهای ناشی از جراحات جنگ وارد شده‌اند.

به گزاش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، "احمد گروهی" ، علت عدم تعهد بیمه طرف قرارداد بنیاد شهید را نسبت جانبازان و ایثارگران و گلایه مندی اخیر تعدادی از جانبازان جنوب کرمان و لغو قرارداد مراکز درمانی و داروخانه ها را کمبود اعتبارات در سطح ملی عنوان کرد.

وی با بیان این مطلب که بیمه طرف قرارداد مقصر عدم پرداخت هزینه درمان نمی باشد،افزود: کمبود نقدینگی و محدودیت منابع باعث ایجاد یک سری مشکلات برای جانبازان در بحث درمان شده است.

گروهی ضن عذرخواهی از جامعه ایثارگران استان و جنوب کرمان بیان کرد: ضمن اینکه شرمنده همه جانبازان و خانواده های معظم شاهد هستم لذا تمام توان خود را برای حل مشکلات بیمه ای با استفاده از جایگاه قانونی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندهان ارشد دوران دفاع مقدس بکار بسته ام.

وی با این توضیح که «اگر چه مشکل تعهدات بیمه ای جانبازان و لغو قراردادها به صورت ملی و کشوری است» اظهار کرد: بنده به عنوان عضوی از خانواده ایثارگران و شاهد ضمن تشکیل جلسه با نمایندگان استان کرمان و رئیس سازمان بنیاد شهید پیشنهادات و راهکارهای لازم را برای حل هر چه سریعتر مشکلات ایثارگران و جانبازان ارایه دادیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان با بیان بخشی از پیشنهادات مطرح شده در جلسه مجمع نمایندگان استان کرمان با رئیس سازمان بنیاد شهید کشور و رایزنی های صورت گرفته با مجلس شورای اسلامی گفت: واگذاری بیمه های تکمیلی به وزارت بهداشت، جایگزین کردن بیمه ایران به عنوان طرف قرارداد بجای شرکت بیمه فعلی به دلیل دولتی بودن، پوشش دادن ایثارگران هر دستگاه توسط خود آن مجموعه و... از جمله پیشنهادات برای حل مشکلات موجود به صورت بلند مدت می باشند.

وی ضمن تقدیر از مقاومت و گذشت همه جانبازان در دوران دفاع مقدس گفت: جانبازان و خانواده ایثارگران با تمام وجود برای دفاع از کشورمان جانشان را تقدیم کردند و ما نیز در برابر این رشادت ها شرمنده ایم ولی همه توانمان را برای برون رفت از مشکل ایجاد شده بکار بسته ایم و باید به شکلی تدبیر شود که چالش ایجاد نشود زیرا بعضی از مشکلات همانند آتش زیر خاکستر هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان گلایه مندی جانبازان را نسبت به عدم پرداخت هزینه های درمان توسط بیمه طرف قرارداد بحق دانست و گفت: اولویت اول بنیاد شهید استان برطرف کردن مشکل درمان ایثارگران است اگر چه طرف قرارداد به صورت کشوری است اما ساکت نبودیم.

گروهی برطرف شدن مشکل تعهدات بیمه ای را در سال آینده نوید داد و افزود: مشکلات جانبازان یک دغدغه و غصه بزرگی است و شبانه روز بیش از ۱۰۰ تلفن دارم که در حد امکان پیگیری می شوند که جانبازان در مراجعه به مراکز درمانی با حداقل مشکلات روبرو بشوند.

گروهی با ابراز تاسف از وضعیت موجود گفت: متاسفانه ۴۰ درصد والدین شهدا به سن کهولت رسیده اند که نیاز به درمان و مراقبت های اورژانسی دارند و ۶۰ در صد نیز فوت شده اند.

وی با تشکر از همراهی بیمارستان فاطمه الزهرا(س) کرمان در درمان جانبازان گفت: مشکل ما عدم وجود گروه اورژانسی است که به صورت شبانه روزی پاسخگو باشد که باید این مهم اجرایی شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان در پایان ضمن دلجویی از جانباز ۵۰ درصد «طهماسب بدرود» که ۵۷ ماه در جبهه حضور داشته و طی روزهای اخیرت حت عمل جراحی قرار گرفته است،گفت: بنده از بستری شدن جانباز بدرود بی خبر بودم و اگر از بستری و بیماری هر کدام از جانبازان و والدین شهدا با خبر بشوم حتما پیگیری می کنم.

ارسال نظر