شناسه خبر : 9172

سالانه ۲۰ میلیون دفترچه بیمه در کشور صادر می‌شود

سالانه 20 میلیون دفترچه بیمه در کشور صادر می‌شود

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور ضمن بازدید از مرکز صدوردفترچه بیمه سلامت در بابل، گفت: سالانه ۲۰ میلیون دفترچه بیمه سلامت در کشور صادر می‌شود.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، طاهر موهبتی مدیر عامل سازمان بیمه سلامت کشور با اشاره به اینکه حدود ۱۳۰۰ دفتر پیشخوان در کشور در خدمات بیمه سلامت را ارائه می‌کنند که بسیار ارزشمند است،گفت: سالیانه ۲۰ میلیون دفترچه برای تمدید و تعویض و صدور اولیه  حدود  در کشور صادر می‌شود که این رقم قابل توجهی است.
او افزود:در رابطه با پوشش اجباری بیمه سلامت همگانی هم که از ۱۳ آبان ماه با تاخیر چند روزه شروع شد ، افراد ۶ ماه فرصت دارند برای پوشش اجباری مراجعه کنند.
موهبتی گفت:از آحاد مردم کشور در خواست داریم که در این فرصت مراجعه کنند تا بتوانند از تسهیلات یارانه بیمه سلامت استفاده کنند.
او با بیان اینکه روی تخت بیمارستان کسی دیگر بیمه نخواهد شد، چون یک کار حمایتی بود و با ذات بیمه منطبق نبوده است،افزود: مردم برای سلامتی خودشان مراجعه کنند خودشان را بیمه کنند و  نگذارند برای دورانی که  دچار حادثه و بیماری شدند که   امکان حمایت ما دیگر فراهم نخواهد بود.

او افزود:به نظر می رسدبا توجه به ارزیابی ها  به طور معمول ۵۰ تا ۵۵ درصد از بیمه رایگان برخوردار شوند.
موهبتی گفت:یکی از استان‌هایی که به صورت پایلوت نظام پزشک خانواده و ارجاع دارد پیاده‌سازی می شود استان مازندران و استان فارس می باشد که هر دو پیشتاز هستند و موفقیت‌های خوبی هم داشتنند.
ارسال نظر