شناسه خبر : 9171

اسناد بستری بیمارستان‌های دولتی خراسان شمالی الکترونیکی مبادله می‌شوند

اسناد بستری بیمارستان‌های دولتی خراسان شمالی الکترونیکی مبادله می‌شوند

مدیر کل بیمه سلامت خراسان شمالی از اجرای طرح تبادل اسناد الکترونیکی بیماران بستری در بیمارستان های دولتی استان خبر داد و گفت: ماهانه ۶ هزار پرونده بستری در بیمارستان‌ها داریم که حدود ۷۲۰ هزار برگ کاغذ در سال مصرف می‌شد.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از روابط عمومی بیمه سلامت خراسان شمالی، محسن رعنایی اظهار داشت: نگهداری و انبارداری اسناد کاغذی یکی دیگر از مشکلات این کار بود که هم اکنون رفع شده است.

وی افزود: این طرح به صورت آزمایشی از بیمارستان اسفراین در استان آغاز شده بود و هم اکنون تمامی تبادلات اسناد مراکز درمانی دولتی استان الکترونیکی شده و اقدامات لازم برای همکاری بیمارستان ارتش و تامین اجتماعی نیز برای اجرای این طرح صورت گرفته است.

وی ادامه داد: اکنون ۶۳۱ هزار و ۶۳۲ نفر بیمه شده داریم که در صندوق های مختلف تحت پوشش بیمه هستند و ۴۴۵ هزار نفر بیمه شده روستایی و ۱۰۰ هزار نفر بیمه سلامت همگانی هستند که هر دو گروه به صورت کاملاً رایگان بیمه شده اند.

رعنایی با هشدار به سوء استفاده کنندگان از دفترچه های بیمه، نیز گفت: متاسفانه افرادی به برخی از مددجویان در شهرستان جاجرم تماس داشته و با ادعای اینکه از طرف بیمه سلامت تماس می گیرند، از آنان وجه نقد دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه بیمه سلامت هیچگاه با بیمه شدگان تماس نمی گیرد، اظهار داشت: همه واریزها باید از طریق دفاتر پیشخوان و همچنین سامانه های بیمه سلامت باشد و هیچ پولی به حساب افراد واریز نشود.

ارسال نظر