شناسه خبر : 9159

روزانه ۲۳ هزار نفر برای ثبت‌نام بیمه سلامت مراجعه می‌کنند

روزانه ۲۳ هزار نفر  برای ثبت‌نام بیمه سلامت مراجعه می‌کنند

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت به تشریح آخرین اخبار در خصوص نحوه اجرای بیمه اجباری سلامت پرداخت.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از میزان، طاهر موهبتی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به آخرین وضعیت از اجرای بیمه اجباری سلامت، گفت: خوشبختانه کار‌ها در این حوزه در حال انجام است و تاکنون ۴۸۰ هزار نفر با تلاش‌های ورارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعیین تکلیف شده اند.
وی با بیان اینکه اطلاع رسانی به کسانی که
واجد شرایط بیمه رایگان هستند صورت گرفته است، افزود: البته اگر از نظر فردی خطایی صورت گرفته باشد امکان اعتراض و بررسی دوباره شرایط وی فراهم است.
موهبتی با تاکید بر اینکه روزی ۲۳ هزار نفر به صورت میانگین برای ثبت نام بیمه سلامت مراجعه می‌کنند، تصریح کرد: اطلاعات افراد ثبت نام کرده به وزارت تعاون ارسال می‌شود و این وزارتخانه نیز یک ماه فرصت برای ارزیابی وسع دارد.
وی با بیان اینکه در اوایل ثبت نام‌ها وزارت کار با ۱۰ روز تاخیر ارزیابی وسع را آغاز کرد، اما همه اطلاعات را یکجا به بیمه سلامت ارجاع داد، افزود: با توجه به اینکه اگر
بیمه سلامت نتایج را یکجا اعلام کند امکان شلوغی دفاتر پیشخوان نیز وجود داشت این اطلاعات به تدریج به افراد اعلام شده است.
موهبتی ادامه داد: به طور متوسط حدود ۵۰ درصد جمعیت ثبت نام کرده از بیمه رایگان برخوردار می‌شوند.

​مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در پاسخ به این سوال که آیا مشکلی برای افرادی که بیمه سلامت دارند، اما ثبت نام نکرده اند رخ می‌دهد یا خیر، گفت: کسانی که بیمه سلامت دارند، اما ثبت نام نکرده اند اشکالی ندارد در زمان خود اقدام به تمدید کرده و اطلاعات آن‌ها بررسی می‌شود.

ارسال نظر