گردش مالی بازار بیمه فرانسه سال ۲۰۱۸ به ۲۲۰ میلیارد یورو رسید/ هزینه ماهیانه بیمه هر فرد در فرانسه؛ ۴۰ یورو

گردش مالی بازار بیمه فرانسه سال 2018 به 220 میلیارد یورو رسید/ هزینه ماهیانه بیمه هر فرد در فرانسه؛ 40 یورو

فرانسه پنجمین بازار بزرگ بیمه‌ای جهان را دارا است و با در اختیار داشتن ۱۷.۵ درصد از سهم بازار کشورهای اصلی اتحادیه اروپا دومین بازار بزرگ بیمه به شمار می‌رود.

به گزارش چابک‌آنلاین، جالب تر اینکه  4 شرکت بزرگ بیمه اتکایی جهان در حال حاضر در فرانسه قرار دارند.

در بازار بیمه ای فرانسه یک شبکه گسترده و مهم از شرکت های بیمه ای که محصولات متنوع بیمه ای را ارائه می دهند، وجود دارد.

علاوه براین، تعداد شرکت های غیر سنتی بیمه ای با سرعت زیادی در حال تخریب مدل های سنتی این صنعت هستند و ارزش های جدیدی به این صنعت اضافه می کنند. 

بازار بیمه فرانسه سال 2018 را با گردش مالی 220 میلیارد یورو تمام کرد که در مدت یک سال این رقم 4 درصد افزایش یافته بود. 

تمام فعالیت های بیمه ای فرانسه از جمله بهداشت و درمان با افزایش6 درصد و بیمه عمر با افزایش 4 درصدتوام بوده است.

فعالیت بیمه عمر در این کشور با دراختیار داشتن 140 میلیارد یور حق بیمه، بر بازار غلبه کرد و بیمه غیر عمر با گردش مالی 56 میلیارد یورو در مقایسه با سال 2017 افرایش 3 درصدی داشته است.

زیان بیمه های غیر عمر درفرانسه 40 میلیارد یورو محاسبه شده و فجایع طبیعی به تنهایی 3.2 میلیارد یورو برای بیمه گران هزینه در بر داشته است.

اگرچه، از ضررهای 200 میلیون یورویی که پس از خرابکاری اعتراضات جلیقه زردها ضبط شده، چیزی در این گزارش ذکر نشده است.

با وجود این ضررهای چشمگیر، نسبت ترکیبی از فعالیت های بیمه غیر عمر در رابطه با موتورسیکلت و صاحبین املاک، بیش از 99 درصد در حال افزایش است.

در آخرین روز دسامبر 2018، این بازار 265 هزار نفر را در 46 هزار و 800 شرکت موجود استخدام کرد.

مقررات فرانسه که در مورد صنعت بیمه و بیمه های اتکایی اعمال می شود از دستورالعمل ها و مقررات اتحادیه اروپا سرچشمه می گیرد که این مقررات با توجه به بخشنامه ها از طریق اقدامات قانونی داخلی به طور مستقیم در فرانسه اعمال می شوند.

فرانسه همچون کشورهای دیگر اتحادیه اروپا خدمات درمانی بسیار خوبی ارائه می دهد. 

بیمه های درمانی عمومی 70 درصد هزینه های درمان و 80 درصد هزینه های بستری در بیمارستان را به عهده می گیرند و اگر شهروندی بیماری سخت و خاصی داشته باشد، کل هزینه های آن توسط بیمه پرداخت می شود.

دندانپزشکی پایه، مشاوره، پرکردن و کشیدن دندان به طور کامل تحت پوشش بیمه عمومی قرار می گیرند اما درمان های پیچیده تر یا زیبایی، قیمت بالاتری دارند و بیماران خود باید هزینه ها را پرداخت کنند یا از بیمه های خصوصی استفاده کنند.

اگرچه پروتزهای دندانپزشکی از سال 2021 به طور کامل تحت پوشش بیمه قرار می گیرند. 

بیمه دولتی فرانسه قصد دارد از سال 2020 هزینه های عینک را برای افراد، کاملا رایگان کند هر چندکه از سال 2012 بزرگسالان قادر بودند هر دوسال یک بار یک عینک رایگان دریافت کنند و کودکان هرسال می توانند عینک خود را عوض کنند.

تفاوت عمده ای که بیمه های خصوصی فرانسه با دیگر کشورهای اتحادی اروپا دارند این است که تحت پوشش بیمه خصوصی قرار گرفتن به معنی دریافت خدمات سریع تر نیست بلکه به معنی تحت پوشش کاملا رایگان خدمات درمانی قرار گرفتن است.

هزینه بیمه برای هر فرد در فرانسه حدود 40 یورو در ماه است. 

اگرچه میزان این مبلغ بستگی به نوع خدماتی که افراد می خواهند دریافت کنند، دارد.

در پایان ماه ژوئن سال 2019، مبلغ سرمایه گذاری های مالی شرکت های بیمه فرانسوی 52 میلیارد یورو افزایش یافت تا در نتیجه افزایش قیمت دارایی ها به 2،642 میلیارد یورو برسد.

در سپتامبر 2019، شرکت بیمه سی ان پی، که یکی از بزرگ ترین شرکت های بیمه ای فرانسه است؛ با یک بانک برزیلی قراردادی به ارزش 1.7 میلیارد دلار بست تا این بانک بیمه نامه های این شرکت را در سه هزار شعبه خود بفروشد. 

مهم ترین شرکتهای بیمه ای فرانسه عبارتند از:

شرکت سی ان پی (CNP): 

محدوده فعالیت ها: بیمه محصولات شخصی نظیر بیمه عمر، سلامت، مسکن و اتومبیل و ارائه راه حل برای شرکت های کوچک، متوسط و بزرگ،مشاوره مالی، مشاوره حقوقی و کارگزاری است.

شرکت بیمه اتکایی اسکور (SCOR) :

محدوده فعالیت ها: بیمه اتکایی شرکت ها،بیمه اتکایی عمر، سلامت و مسکن، مشاوره مالی ومدیریت دارایی است.

شرکت اولر هرمس ( Euler Hermes ):

محدوده فعالیت ها : وصول بدهی های بین المللی، پرداخت وام برای بدهی های تجاری، وثیقه، مدیریت ریسک و مشاوره است.

شرکت گروپاما ( Groupama ):

محدوده فعالیت ها : بیمه املاک و مستغلات، سلامت، عمر، مسکن و سایر بیمه های شخصی،ارائه راه حل برای شرکتهای بزرگ متوسط و کوچک است.

 

رژین میدانی

ارسال نظر