شناسه خبر : 9155

بیمه البرز نیمی از درآمدش را خسارت داد

بیمه البرز نیمی از درآمدش را خسارت داد

بررسی آمار فروش بیمه‌نامه و پرداخت خسارت بیمه البرز نشان از آن دارد که این شرکت در هشت‌ماهه امسال حجم قابل‌توجهی از درآمد خود را به پرداخت خسارت اختصاص داده و اگر هزینه‌های ثابت این شرکت همچون حقوق کارمندان را در نظر بگیریم، سهامداران این شرکت چندان نباید به فکر سود قابل‌توجهی باشند.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایسنا، یکی از معضلات صنعت بیمه به‌ ویژه در حوزه بیمه‌های بازرگانی، سهم قابل توجه فعالیت شرکت‌ها در حوزه‌های درمان، ثالث و بدنه خودرو است که این سه رشته بیمه به صورت اجباری و جزو خرید عمومی شرکت‌ها است.
حال با این شرایط بررسی اطلاعات فروش بیمه‌نامه و پرداخت خسارت شرکت بیمه البرز نشان از آن دارد که این شرکت نیز همچون دیگر رقبای خود با مشکل تمرکز بر رشته‌های عمومی همچون درمان، ثالث و بدنه خودرو مواجه است و بر دیگر رشته‌های بیمه‌ای، بازاریابی و فروش مناسبی را برنامه ریزی نکرده است.
در  آبان ماه سال جاری عمده فروش بیمه‌نامه‌های این شرکت مربوط به بیمه‌های درمان، ثالث اجباری، بدنه خودرو، آتش سوزی و نفت و انرژی بوده است که جای سؤال دارد این شرکت چطور توانسته حجم ۱۰ درصدی از فروش پرتفوی خود به مبلغ ۳۰ میلیارد و ۳۷۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان را به این حوزه اختصاص دهد؟
البته ناگفته نماند که این حجم ۱۰ درصدی آبانماه در مجموع هشت‌ماهه امسال به شش درصد کاهش یافته و مجموع درآمد این شرکت در این رشته در این مدت ۱۱۳ میلیارد و ۳۱۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بوده است.
بررسی فعالیت هشت‌ماهه این شرکت نشان از آن دارد که سهم دو رشته درمان و ثالث این شرکت ۵۳ درصد و در آبانماه این رقم ۵۶ درصد بوده است.
با این تفاسیر شرکت بیمه البرز در آبانماه درآمدی در حدود ۳۰۱ میلیارد و ۳۳۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان داشته و میزان خسارت آن در حدود ۱۴۵ میلیارد و ۱۲۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بوده است که بررسی این ارقام نشان از آن دارد که بیمه البرز در آبانماه ۴۸ درصد درآمد خود را به پرداخت خسارت اختصاص داده که این میزان در هشت‌ماهه سال جاری در حدود ۵۵.۵ درصد بوده است.
حال با این تفاسیر می‌توان گفت که این شرکت در هشت‌ماهه سال جاری ۲۰۳۴ میلیارد و ۷۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان درآمد و ۱۱۲۹ میلیارد و ۸۰۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خسارت پرداخت کرده است.
اما نکته قابل توجه در آمار و اطلاعات منتشر شده فعالیت بیمه البرز در هشت‌ماهه سال جاری آن است که حجم قابل‌توجهی از درآمدهای این شرکت در پرداخت خسارت هزینه شده و جای سؤال دارد که این شرکت در پایان سال آیا می تواند سود قابل‌توجهی به حساب صاحبان سهام واریز کند؟ این سؤال از آن جهت مطرح می‌شود که این شرکت ۸۹ درصد درآمد خود از فروش بیمه درمان را به خسارت پرداخت آن اختصاص داده که این میزان در رشته ثالث ۵۶ درصد، حوادث سرنشین ۵۸ درصد، بدنه خودرو ۶۰ درصد، مسئولیت ۳۴ درصد، کشتی ۴۴ درصد و زندگی غیراندوخته ۱۳۸ درصد بوده است.
در نهایت باید گفت که شرکت‌های بیمه‌ای حجم قابل‌توجهی از درآمد خود را به پرداخت خسارت اختصاص داده‌اند و عملاً عموم شرکت‌های بیمه‌ای صنعت بیمه ایران حال و روز خوشی ندارند.

ارسال نظر