شناسه خبر : 9124

سه‌هزار قالی‌باف در آذربایجان‌غربی عضو صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر شدند

سه‌هزار قالی‌باف در آذربایجان‌غربی عضو صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر شدند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی گفت: قالی‌باف‌ها هم به جمع مشمولان این صندوق اضافه شده‌اند و امکان پرداخت حق‌بیمه در این صندوق برای آنان فراهم است.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایرنا، یونس معزز افزود: ۷۲ هزار قالی‌باف در آذربایجان‌غربی فعال است که از این تعداد، تنها ۱۵ هزار نفر در قالب تامین اجتماعی بیمه بوده و بقیه می‌توانند در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر بیمه شوند.

وی اضافه کرد: این صندوق آماده بیمه قالی بافان در سراسر آذربایجان‌‎غربی است و تمهید ویژه‌ای نیز با همراهی بیمه سلامت برای بیمه درمانی این افراد اندیشیده شده‌است.

وی بیان کرد: تاکنون سه‌هزار قالی‌باف در آذربایجان‌غربی عضو صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر شده‌اند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی ادامه داد: افرادی که قصد انتقال بیمه از تامین اجتماعی به این صندوق را دارند، می‌توانند این امر را انجام داده و ادامه حق بیمه خود را در این صندوق پرداخت کنند.

معزز اظهار امیدواری کرد که اهتمام این صندوق به بیمه قالی‌بافان، بخش مهمی از مشکلات امنیت شغلی آنان و بازنشستگی این افراد را رفع کند.

صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در سال ۱۳۸۴ با مصوبه هیات دولت و به منظور حمایت از روستاییان و عشایر و کشاورزان در ایران تاسیس شد تا این اقشار نیز زیرپوشش حمایت‌های اجتماعی قرار گیرند.

این صندوق یکی از صندوق‌های چهارگانه و زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و رویکرد آن ارائه خدمات بیمه اجتماعی بلندمدت به کشاورزان، روستاییان و عشایر در بخش‌های مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت است.

اطلاعات مربوط به صندوق بیمه اجتماعی روستاییان از طریق دهیاری‌ها، بهورزان خانه‌های بهداشت، ستادهای راهبردی شهرستانی شامل فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، ادارات جهادکشاورزی، بهداشت و درمان و آموزش و پرورش تامین می‌شود.

علاوه‌بر روستاییان و عشایر کارکنان شرکت‌های فنی مهندسی و شبه کشاورزی مستقر در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و کارکنان شرکت‌های نظام دامپزشکی نیز می‌توانند تحت پوشش این صندوق قرار گیرند.

تمامی روستاییان و عشایر و کشاورزان غیرساکن که بالای ۱۸ سال سن دارند، می‌توانند با مراجعه به کارگزاری‌ها خودشان را تحت پوشش این صندوق قرار دهند تا بتوانند در زمان تهدید معیشت خانواده با عزت و کرامت از مزیت‌هایی که صندوق فراهم کرده است، استفاده کنند.

۹۴ هزار نفر در آذربایجان‌غربی در این صندوق بیمه شده‌اند.

ارسال نظر