شناسه خبر : 9117

برگزیت چه تاثیری بر صنعت بیمه عمومی انگلستان می‌گذارد؟

برگزیت چه تاثیری بر صنعت بیمه عمومی انگلستان می‌گذارد؟

پس از همه پرسی اتحادیه اروپا در ۲۳ ژوئن ۲۰۱۶، مرکز پژوهش آی بی آی اس ورلد (IBISWorld) اثرات احتمالی خروج انگلیس را بر بیش از ۴۰۰ صنعت تجزیه و تحلیل کرد.

به گزارش چابک‌آنلاین، در 29 مارس 2017 ، روند خروج انگلستان از اتحادیه اروپا آغاز شد.

در 14 مارس 2019 نمایندگان مجلس رأی دادند تا ماده 50 که بر خروج انگلستان تاکید داشت، تمدید شود.

اگرچه رابطه بین انگلستان و اتحادیه اروپا پس از این تاریخ همچنان نامشخص است، اما برخی از صنایع تحت تأثیر نتیجه همه پرسی اتحادیه اروپا قرار گرفته اند. که این تاثیرات عبارتند از:

 درآمد سرمایه گذاری به طور مستقیم تحت تاثیر نتیجه همه پرسی قرار گرفته و سبب ایجاد دردسرهای بیشماری بر مسائل مالی شده است.

  به دلیل رد شدن همه پرسی، شاخص اطمینان مصرف کننده و بازرگانان کاهش پیدا کرده و سبب محدودیت فعالیت اقتصادی شده است.

 مقررات جدیدی که توسط سالونسی 2* اعمال شده اند؛ احتمالا پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا همچنان برقرار خواهند بود.

"*( Solvency II" بخشنامه ای در قانون اتحادیه اروپا است که مقررات بیمه اتحادیه اروپا را رمزگذاری و هماهنگ می کند.

در درجه اول این بخشنامه مربوط به میزان سرمایه ای است که شرکت های بیمه ای اتحادیه اروپا برای کاهش خطر ورشکستگی باید داشته باشند.

نتیجه همه پرسی اتحادیه موجب کاهش ارزش پوند درسطح بین المللی شده و در نتیجه تقاضای سرمایه گذاران بیشتر شده است.

این اتفاق به ویژه برای سهام گروه بورس مالی فایننشال تایمز FTSE)) موثر بود که می تواند از طریق فروش بیشتر در آینده از طریق بازارهای بین المللی سود ببرد. 

با این حال ، ضعف اطمینان مصرف کننده و بازرگانان در پی برگزاری همه پرسی، منجر به تقسیم سود محدود از مشاغل انگلستان، به معنای درآمد ناچیز برای سرمایه گذاری بنگاه های صنعت است.

اوراق بهادار مبتنی بر بدهی درآمد ثابت در طول سال های 2016 و 2017 نیز آسیب دیدند.

بانک مرکزی انگلیس پس از برگزاری همه پرسی، نرخ بهره را کاهش داد و در تلاش برای افزایش هزینه ها و در نتیجه گستردگی دامنه اقتصاد برامد.

معمولا به این شکل است که نرخ پایین اوراق قرضه سبب تاثیرگذاری بر اوراق قرضه دولتی می شود و برعملکرد صنعت تأثیر منفی گذاشته و درآمد سرمایه گذاری را برای اپراتورها کاهش می دهد.

از طرفی دیگر، کمبود اعتماد به نفس کسب و کار در پی رفراندوم باعث کاهش هزینه های سرمایه در مشاغل شد و این موجب محدود شدن فعالیت هایی شد که به بیمه نیاز دارند.

علاوه بر این، کاهش شاخص اطمینان مصرف کننده باعث کاهش تمایل خانوارها نسبت خرید محصولات صنعت اختیاری شد. 

اعتماد مصرف کننده بلافاصله پس از همه پرسی کاهش یافت.

 این امر باعث افزایش درآمد حق بیمه حاصل از فروش بیمه نامه های عمومی و محدودیت عملکرد صنعت شد.

زمانی که انگلستان رسما اتحادیه اروپا را ترک کند، توانایی تاثیر گذاری بر قوانین و بخشنامه های اتحادیه اروپا از جمله سالونسی 2 را از دست می دهد.

اگرچه نظرات در مورد این بخشنامه در صنعت متفاوت است، اما بعید به نظر می رسد که اپراتورها بتوانند بدون رعایت مقررات آن به بازار یگانه اروپا دسترسی پیدا کنند. 

با وجود این قانون نظارتی احتمالی، ممکن است برخی از اصلاحات را در چارچوب نظارتی انجام دهد تا بتواند بازار انگلستان را متناسب تر کند. هرگونه تغییر در کوتاه مدت می تواند اثرات بزرگی داشته باشد!

مشاغل موجود در این صنعت، بیمه نامه های کلی مربوط به املاک، تلفات، مسئولیت، وسایل نقلیه موتوری و سایر خطرات کلی را دربر می گیرد. 

حق بیمه ای که از این فعالیت ها کسب می شود، برای تولید درآمد اضافی سرمایه گذاری می شود. 

در طول پنج سال پیش بینی می شود درآمد صنعت بیمه با نرخ ترکیبی سالانه 4.8 درصد کاهش یابد. 

اگرچه پیش بینی می شود در سال های 2019 و 2020 با افزایش 1.6 درصد به 69.7 میلیارد پوند برسد.

شرکت های بیمه ای که عمده سهام بازار را در انگلستان در اختیار دارند عبارتند از آویوا (Aviva plc)، گروه بیمه خط مستقیم، گروه بیمه ای آر اس ای (RSA insurance group plc) و شرکت اکسا (AXA UK plc).

صنعت بیمه درانگلستان درمعرض تهدیدها و فرصتهایی قرار دارد که چند مورد آن عبارتند از:

مشاغل، انواع مختلفی از بیمه نامه های عمومی، از جمله بیمه موتور و بیمه مسئولیت عمومی را خریداری می کنند. با افزایش شاخص اطمینان مصرف کننده و بازرگانان، احتمالاً مشاغل، عملکرد بهتری داشته و هزینه های بیشتری را برای بیمه نامه اختصاص خواهند داد.

عدم اطمینان از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، تهدیدی برای صنایع مختلف است و انتظار می رود شاخص اطمینان کسب و کار در سال های 2019 و 2020 کاهش یاید.

به طور عمده، افزایش سطح درآمد دریافتی (باقیمانده) به خانوارها  کمک می کند تا محصولات بیمه ای بیشتری را خریداری کنند که این اتفاق بر درآمد صنعت تاثیر مثبت می گذارد.

 

رژین میدانی

ارسال نظر