شناسه خبر : 9113

۳۵۰۰ بیمار خاص در آذربایجان غربی تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند

3500 بیمار خاص در آذربایجان غربی تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی گفت: تبادل الکترونیکی اسناد بستری در ۲۳ بیمارستان دولتی- دانشگاهی استان انجام می‌شود.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایسنا، نادر نانبخش امروز ۲۸ آذرماه در نشست مطبوعاتی بااشاره به اجرای خدمت تبادل الکترونیکی اسناد بستری در استان افزود: از ۲۴ بیمارستان دولتی — دانشگاهی تبادل اسناد پزشکی در ۲۳ بیمارستان به صورت الکترونیکی انجام می شود.

وی با اشاره به اجرای نسخه نویسی الکترونیکی در ۷ شهرستان استان خاطر نشان کرد: این طرح در تمامی شهرستانهای شمال استان به جز خوی اجرا شده همچنین در جنوب استان نیز در شهرستانهای نقده و بوکان این طرح اجرا می شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان بااشاره به اینکه برای اولین بار این طرح در نقده اجرا شد، ادامه داد: قرارداد اجرای نسخه نویسی الکترونیکی توسط ۱۵۹ پزشک داروساز، مرکز آزمایشگاهی و رادیولوژی در استان انجام می شود.

نانبخش با اشاره به مزایا و معایب اجرای این طرح اظهار کرد: کاهش بروز خطای دارو خوانی ناشی از بدخطی پزشک از مزایا این طرح بوده از طرفی نیز طولانی شدن فرایند انتظار مراجعه کننده ناشی از نداشتن آموزش و تبحر کافی در داروخانه ها و قطعی اینترنت از معایب این طرح است.

نانبخش با اشاره به اینکه ۲میلیون و ۱۰ هزار نفر در استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، تصریح کرد: ۳۵۰۰ نفر بیمار خاص نیز در استان تحت پوشش این بیمه قرار دارند که از بین این تعداد، بیماران MS بیشترین فراوانی تحت پوشش بیماران خاص را تشکیل می دهند.

مدیرکل بیمه سلامت استان با اشاره به آغاز ثبت نام سراسری طرح پوشش اجباری بیمه سلامت از ۱۵ آبان ماه به مدت ۶ ماه تصریح کرد: ثبت نام این بیمه در ۶۲ دفتر پیشخوان و Ict استان انجام می شود که از زمان اجرای طرح تاکنون ۸۰۰ دفترچه بیمه که بیمه شونده خود اقدام به پرداخت سرانه کرده صادر شده است.

وی ادامه داد: تاکنون در حدود ۱۴ هزار نفر در استان برای دریافت دفترچه بیمه اجباری ثبت نام اولیه انجام دادند.

مدیرکل بیمه سلامت استان با اشاره به پرداخت بدهی این بیمه به بیمارستانها و موسسات وابسته دولتی - دانشگاهی مورد تعهد در استان تصریح کرد: ۷۰ درصد بدهی مرداد ماه سال جاری به بیمارستانهای دولتی _ دانشگاهی طرف قرارداد پرداخت شده است.

ارسال نظر