شناسه خبر : 9109

۶۵ درصد روستاهای بوکان تحت پوشش بیمه آتش‌سوزی و حوادث قرار گرفت

65 درصد روستاهای بوکان تحت پوشش بیمه آتش‌سوزی و حوادث قرار گرفت

سرپرست فرمانداری بوکان گفت: ۶۵ درصد روستاهای این شهرستان با پشتیبانی استانداری آذربایجان‌غربی زیر پوشش بیمه حوادث و آتش‌سوزی قرار گرفته‌است.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایرنا، لقمان خسروپور روز پنج‌شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران بوکان که در سالن اجتماعات فرمانداری بوکان برگزار شد، با اشاره به لزوم ایمن‌سازی اماکن در مناطق روستایی اظهار داشت: نباید از ایمن‌سازی اماکن غافل شویم که در این راستا بازرسی از اماکن عمومی باید در دستور کار مسوولان قرار گیرد.

وی ادامه داد: مدیران و مسوولان دستگاه‌های مرتبط و اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان باید در مواقع بروز بحران آمادگی لازم را داشته باشند و به صورت واکنش سریع وارد عمل شوند.

وی گفت: بخشداران بخش مرکزی و سیمینه به عنوان مسوولان کمیته بحران در روستاها باید در اسرع وقت در همه روستاهای دارای دهیاری کمیته پیشگیری از بحران تشکیل دهند و در شرایط خاص خود دهیاران با هماهنگی بخشداران  اوضاع را مدیریت کنند.

سرپرست فرمانداری بوکان با تاکید بر آمادگی کامل مجموعه مدیریت بحران شهرستان اظهار داشت: باید آمادگی کامل جهت اسکان مسافران در شرایط بحرانی وجود داشته باشد و تدابیر لازم جهت ساماندهی ناوگان حمل و نقل عمومی و رفع گره‌های ترافیکی در روزهای برفی ایجاد شود.

وی با اشاره به گلایه شهروندان از وجود صف‌های طولانی و نبود نظارت بر توزیع گاز مایع از سوی متولیان امر، گفت: متاسفانه کمبود گاز مایع در شهر بوکان محسوس است و کماکان ضعف نظارت را در این امر به خوبی دیده می‌شود.

«خسروپور»، اضافه کرد: اولویت ما تامین گاز مایع خانوارها در سطح شهرستان است و به جد پیگیر این مهم نیز هستیم و در اجرای این کار هیچ‌گونه کم‌کاری قابل قبول نیست.

وی بر بیمه محصولات کشاورزی تاکید کرد و افزود: با توجه به شرایط جوی و بارش کم باران در سال زراعی جاری کشاورزان باید بیمه محصولات خود را جدی بگیرند و محصولات خود را بیمه کنند.

در این مراسم هریک از مسوولان شهرستان به بیان دیدگاه و نظرهای خود پرداختند.

بوکان با ۲۵۱ هزار نفر جمعیت در جنوب استان واقع است.

ارسال نظر