شناسه خبر : 9098

تشکیل انجمن ملی نرگس‌کاران راهی برای حل بیمه گل نرگس

تشکیل انجمن ملی نرگس‌کاران راهی برای حل بیمه گل نرگس

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: سطح زیر کشت گل نرگس در استان خراسان جنوبی ۳۷ و نیم هکتار است که پیش‌بینی می‌شود از این میزان سطح زیر کشت، ۱۵ میلیون شاخه گل نرگس برداشت شود.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایانا، مهدی عصمتی‌پور با بیان اینکه شهرستان خوسف بیشترین سطح زیر کشت را در استان و رتبه نخست تولید گل نرگس را دارد، افزود: سطح زیر کشت شهرستان خوسف 26 هکتار ست که پیش بینی می شود ۲۰ میلیون شاخه گل از این باغات برداشت شود.

وی شهرستان طبس را دومین تولید کننده گل نرگس در خراسان جنوبی عنوان می کند و ادامه داد: سطح زیر کشت این محصول در این شهرستان 11 هکتار است که در مجموع درآمد میلیاردی از طریق کاشت گل نرگس به نرگس کاران می رسد.

عصمتی پور ادامه داد: هم‌اکنون انجمن ملی نرگس کاران در حل شکل گیری است که امیداریم این انجمن بتواند شریط مناسبی برای توزیع، فرآوری محصول و صادرات آن فراهم کند.

وی همچنین در خصوص بیمه گل نرگس بیان کرد: بازدید از سوی صندوق بیمه کشور و سازمان جهاد کشاورزی استان از سطح زیر کشت مزارع گل نرگس خوسف انجام و قرار شد موضوع بیمه گل نرگس را مدیریت بیمه بانک کشاورزی استان پیگیری کند.

لازم به ذکر است، باوجود پیگیری‌ های مکرر با وزارت جهاد کشاورزی در خصوص قرار گرفتن گل نرگس در فهرست صندوق بیمه محصولات کشاورزی، اما هنوز پاسخ مثبتی در این زمینه دریافت نشده است، و این مهم از عمده مشکلات نرگس کاران شهرستان است.

ارسال نظر