شناسه خبر : 9096

همکاری اتحادیه اوراسیا با صندوق ضمانت صادرات ایران

همکاری اتحادیه اوراسیا با صندوق ضمانت صادرات ایران

رئیس هیات مدیره ومدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: آمادگی داریم تا اطلاعات مربوط به خدمات صندوق را به همراه پیش نویس تفاهم‌نامه‌ای از طریق وزارت امور خارجه کشورمان برای همکاری و تسهیل فعالیت صادرکنندگان وتجار در حوزه های مالی و بیمه‌ای در اختیار اتحادیه اوراسیا قرار دهیم.

به گزارش چابک‌آنلاین، افروز بهرامی ، در دیدار با دانیل ایبرایف ، عضو هیات رئیسه شورای تجاری اتحادیه اقتصادی اوراسیا افزود: صندوق ضمانت صادرات ایران همتای اگزیم گارانت قزاقستان ویا اکسپورت این شورانس ارمنستان است .

وی ادامه داد: صندوق می تواند از طریق تفاهم نامه اعلامی با شناسایی تجار وبازرگانان دوکشور در جهت حمایت و تسهیل روابط صادرکنندگان در کشورهای ایران، اوراسیا و ثالث حرکت کند .

دانیل ایبرایف نیز در این دیدار با توجه به ظرفیت های صندوق ضمانت صادرات ایران ابزار امیدواری که همکاری های طرفیت بتواند ریسک های تجاری و سیاسی فی مابین تجار دو کشور را به حداقل برساند و در چارچوب همکاری کشورهای اتحادیه اوراسیا تفاهم نامه ای به امضاء برسد .وی با اشاره به راه اندازی صندوق توسعه ملی در کشورقزاقستان ،خواستار توسعه روابط و همکاری با صندوق و رسیدن به مکانیزم های حمایتی از تجار و صادرکنندگان شد .

 

ارسال نظر