شناسه خبر : 9088

۶۹ ورزشکار کم بینا و نابینا بیمه شده‌اند

69 ورزشکار کم بینا و نابینا بیمه شده‌اند

طبق اعلام رئیس هیات ورزش های نابینایان و کم‌بینایان استان اردبیل، در ۸ ماهه ابتدایی امسال ۶۹ ورزشکار کم بینا و نابینا بیمه شده‌اند.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل ، علی یعقوبی با اشاره به ورزشکاران بیمه شده این هیات گفت : در 8 ماهه امسال 69 ورزشکار بیمه شدند که از این تعداد 27 نفر خانم و 42 نفر آقا بوده اند .

او درادامه به میزبانی مسابقات در رشته های مختلف اشاره کرد و افزود: اردبیل دور رفت رقابت های گلبال لیگ برتر باشگاه های کشورکه از 7 شهریورماه در سالن شهید آسمانی مجموعه ورزشی تختی اردبیل با شرکت 7 تیم برگزار شد را برعهده داشت که این مسابقات با قهرمانی تیم کیهان بد تهران به پایان رسید.
دراین رقابت ها تیم اردبیل در جایگاه ششم ایستاد و اردبیل میزبان شایسته ای برای این رقابت ها بود . همچنین در تابستان ، اردبیل از مسابقات قهرمان کشوری شطرنج کم بینایان و نابینایان در هردو بخش بانوان و آقایان میزبانی کرد. دراین رقابت ها 108 شطرنج باز از سراسر کشور شرکت کرده بودند که 3 نفر هم از اردبیل حضور داشتند.
رئیس هیات نابینایان و کم بینایان استان اردبیل با اشاره به دعوت شدگان به اردوی تیم ملی در سال جاری گفت : حسن جعفری ، محمدپرنیا و مصطفی شهبازی به اردوی تیم ملی گلبال دعوت شدند که حسن جعفری و محمدپرنیا همراه تیم ملی به رقابت های گلبال قهرمانی آسیا اعزام و دراین رقابت ها تیم ملی ایران موفق به کسب مقام نائب قهرمانی شد .همچنین پریوش بزم آرا هم در بخش بانوان به عضویت تیم ملی گلبال ایران درآمده است . در رشته پرس سینه هم احد جواهری نماینده اردبیل در اردوی تیم ملی بوده است .
یعقوبی خاطرنشان کرد : گلبالیست ها در دوسالن بهزیستی و تختی اردبیل ، پرس سینه در سالن وزنه برداری معلولین تختی ، دو ومیدانی بانوان در استادیوم تختی ، شنا استخر رجب زاده و گلبالیست های پارس آباد نیز در سالن فجر به تمرینات خود می پردازند .
او گفت : همچنین امسال ورزشکاران کم بینا درقالب تیم فوتبال(آقایان) B2,B3 به مسابقات قهرمان کشوری که تیرماه در بابلسر برگزار می شد ، عازم شده و مقام اول را کسب کردند.
تیم گلبال بانوان و آقایان در مسابقات گلبال قهرمان کشوری شرکت کرده و تیم آقایان نائب قهرمان این رقابت ها شد . در رشته پرس سینه نابینایان و کم بینایان 8 ورزشکار اردبیلی به مسابقات قهرمان کشوری اعزام شدند و در نهایت با کسب یک مدال طلا و سه برنز جایگاه سوم کشوری را ازآن خود کردند .
رئیس هیات نابینایان و کم بینایان استان اردبیل در پایان افزود : امسال حسن اصغرزاده در کلاس مربیگری درجه 3 که مازندران برگزار شد حضور داشتند و موفق به اخذ این مدرک شد. همچنین پریوش بزم آرا نیز در دوره ارتقا مربیگری که در تهران برگزار شد حضور داشت .
ارسال نظر