شناسه خبر : 9062

۴ شعبه تامین اجتماعی در تهران شعب اختصاصی شرکت‌های دانش بنیان تعیین شدند

۴ شعبه تامین اجتماعی در تهران شعب اختصاصی شرکت‌های دانش بنیان تعیین شدند

مشاور معاونت بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی گفت: شعب یک، سیزده، نوزده و بیست و دو تامین اجتماعی در تهران به عنوان شعب تخصصی قراردادهای دانش بنیان تعیین شدند.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایلنا، محمد محمدی در برنامه روی خط خبر شبکه خبر دوشنبه ۲۵ آذر که به وضعیت بیمه‌ای شرکت‌های دانش بنیان اختصاص داشت، افزود: در سال گذشته تفاهم نامه‌ای میان سازمان تامین اجتماعی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد شد که منجر به صدور بخشنامه ۱۴.۱۲ از سوی این سازمان شد. بر اساس آن، قراردادهای شرکت‌های دانش بنیانی که از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تایید شوند بدون اعمال ضریب برای آنها مفاصا حساب صادر و در خصوص این شرکت‌ها حق بیمه بر اساس بازرسی از کارگاه‌ها اخذ می‌شود.

وی اظهار داشت: موضوع اعمال ضریب در ماده ۴۱ قانون تامین اجتماعی مطرح شده و بر این اساس در مواردی که کار به صورت دسته‌جمعی باشد و امکان بازرسی فراهم نباشد با تعیین دستمزد نسبت به مطالبه حق بیمه اقدام می‌کنیم.

محمدی گفت: برای اجرای وحدت رویه اجرای قوانین بیمه‌ای مربوط به شرکتهای دانش بنیان در جلساتی که با معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری داشتیم مقرر شد که چند شعبه در تهران به عنوان شعب تخصصی این حوزه تعیین شوند که بر این اساس شعب یک و سیزده در محدوده اداره کل غرب و شعب نوزده و بیست و دو در محدوده اداره کل شرق تهران انتخاب شدند که قراردادهای شرکتهای دانش بنیان در آنها متمرکز شود.

مشاور معاونت بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: در سایر استانها نیز یکی از شعب تامین اجتماعی مرکز استان شعبه تخصصی شرکت‌های دانش بنیان معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه بخشنامه حمایت سازمان تامین اجتماعی از  شرکت‌های کسب و کار مجازی، نوپا و استارت‌آپ‌ها نیز صادر شده است، تصریح کرد: به منظور رفع مسائل این حوزه نیز کارگروه مشترکی در سازمان فناوری اطلاعات تشکیل شده است.

ارسال نظر