شناسه خبر : 9038

شرکت‌های بیمه‌ای دیابت را با دیالیز اشتباه می‌گیرند!

شرکت‌های بیمه‌ای دیابت را با دیالیز اشتباه می‌گیرند!

رئیس کل انجمن حمایت از بیماران دیابتی کشور بیان کرد: اعضای انجمن دیابت فاقد بیمه‌نامه تکمیل درمان هستند زیرا شرکت‌های بیمه‌ای علاقه‌ای به عقد قرارداد با این انجمن ندارند.

چابک‌آنلاین، بهاره تاجرباشی، شکور امیدی در گفت و گو با چابک آنلاین گفت: بیمه های پایه به دلیل مشکلات و بدهکاری های بسیاری که به پزشکان و بیمارستان ها دارند مورد قبول آنها نیستند به دلیل اینکه بیمه های پایه به تعهدات خود پایبند نبوده و این یک مشکل اساسی است که باید حل و فصل شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر انجمن دیابت کشور فاقد هرگونه بیمه نامه تکمیل درمان است زیرا هیچ شرکت بیمه ای حاضر به انعقاد قرارداد با این انجمن نیست.

به گفته وی،این حق شرکت های بیمه ای است که کمی محتاط باشند اما اینکه بخش حمایتی به هیچ وجه در نظر گرفته نمی شود درست نیست زیرا بیمه ها علاوه بر تجاری بودن حمایتی هم هستند.

رئیس کل انجمن حمایت از بیماران دیابتی کشورمدعی شدکه شرکت های بیمه ای دیابت را با دیالیز اشتباه می گیرندو گفت که بیماردیابتی تا وقتی وارد عوارض نشده هزینه ای ندارد در دیالیز شخصی که  کلیه خودرا از دست داده  هزینه های بالاتری دارد اما بیماری دیابت اگر زود شناسایی و کنترل شود ممکن است تا پایان عمر با یک قرص کنترل شود و هزینه ای ندارد.

امیدی تصریح کرد: انجمن درامراطلاع رسانی با شرکت های بیمه ای مشکل دارد زیرا وقتی شرکت ها فرق دیابت و دیالیز را نمی دانندمشکلات حل نخواهند شد.

وی افزود: انجمن برای اینکه ریسک شرکت های بیمه را کاهش دهد پیشنهاد داده که بیماران دیابتی به همراه خانواده بیمه شوند و شرکت های عضو انجمن که هرکدام 500 کارگر دارند و مدیران انجمن هم بیمه شوند یعنی افراد سالم به همراه بیماران دیابتی بیمه می شوند.

رئیس کل انجمن حمایت از بیماران دیابتی کشوربیان کرد: انجمن این تعهد را به شرکت های بیمه ای خواهد داد که علاوه براینکه افراد سالم را همراه با بیماران بیمه کند اگر مبلغ  خسارت از یک میزانی بالاتر رفت خسارت را انجمن پرداخت کند به عنوان مثال شرکت بیمه تا 95 درصد خسارت را قبول می کند و اگر خسارت بالاتر از 95 درصد شد، انجمن خسارت را می پردازد.

امیدی توضیح داد: 10درصد از جمعیت کشوریعنی در حدود 8میلیون نفر در معرض دیابت قراردارند که 3 میلیون و 600هزار نفر شناسایی شده و در حدود 4 میلیون بیماردیابتی وجود دارد که از بیماری خود مطلع نیستند.

رئیس کل انجمن حمایت از بیماران دیابتی کشورگفت: در حدود 70درصد از بیماران دیابتی از بیمای خود بی خبر هستند زیرا بیماری خاموش است و علامتی ندارد اگر شرکت های بیمه ای با کمک انجمن افراد را قبل از ورود به عوارض با یک تست قند خون ناشتا شناسایی کند کار بسیار بزرگی صورت گرفته است.

رئیس کل انجمن حمایت ازبیماران دیابتی کشورتصریح کرد:انجمن با هزاران مشکل شرکت های بیمه ای را راضی به بیمه کردن اعضای انجمن می کند که تنها یکسال دوام داردو با وجود آنکه ضرری هم نکرده اند از بیمه کردن مجدد اعضای انجمن امتناع می کنند.

امیدی بیان کرد: بعد از تحریم امکان واردکردن دستگاه وجود ندارد و درحال حاضر هر دستگاه تست قند خون در داروخانه ها به صورت آزاد در حدود150 تا 160هزار تومان وبسته 50 تایی نوار در حدود 80 هزار تومان به فروش می رسد.

وی افزود: در حال حاضر تعداد اعضای انجمن 3 میلیون و 600 هزار نفرهستند که دارای کارت عضویت هستند و انجمن دیابت در سراسر کشورو 31 استان دفتر دارد.

ارسال نظر