شناسه خبر : 8994

پرداخت ۱۰ درصدی حق بیمه صیادان عملیاتی نشد

پرداخت 10 درصدی حق بیمه صیادان عملیاتی نشد

بازیگوشی ماهیان کیلکا درآمد ۱۰۰ میلیارد تومانی صیادان مازندران را به خطر انداخت!

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، میرنیا از صیادان عضو اتحادیه صیادی کیلکا در بابلسر درباره مشکلات شغل خود با بیان اینکه مشکلات بیمه ای و هزینه ها مهمترین دغدغه او وهمکارانش است خواستار جدیت مسئولان درعمل به وعده ها شد.

رحمانزاده از دیگر صیادان این اتحادیه هم گفت: درشرایط کنونی فقط می توانیم به امرار معاش روزمره فکرکنیم تا دست کم بتوانیم بدهی های خود را بپردازیم.

قلی زاده رئیس اتحادیه صیادان مازندران با تآیید این مسائل از تحقق نیافتن پرداخت 10 درصدی حق بیمه صیادان از سوی دولت، انتقاد کرد و گفت: پرداخت 10 درصدی حق بیمه صیادان مصوب شد که متأسفانه تاکنون عملیاتی نشد.

در کنار این دغدغه ها در سالهای گذشته شاهد کاهش صید ماهیان در سواحل دریای مازندران بودیم که این روند کاهشی نگران کننده است. به گفته پورغلام کارشناس پژوهشکده اکولوژی دریای خزرپسابهای کشاورزی، فاضلابهای خانگی و صنعتی، برداشت بی رویه شن و ماسه از بستررودخانه‌ها و صید غیرمجاز، رودخانه‌ها را با چالشهای زیادی مواجه نموده است، به طوری که می توانیم بگوییم دیگر تکثیر طبیعی را شاهد نیستیم و آلودگیهای نفتی، فاضلابهای صنعتی و رعایت نکردن مسایل زیست محیطی در دریای مازندران موجب شد نسل برخی از ماهیان مانند کفال کاهش جدی داشته باشد و از سبد صید صیادان خارج شود.

ارسال نظر