شناسه خبر : 8980

بیمه نکردن هشت واحد پرورش ماهی خسارت سنگینی به مالکان آن‌ها وارد کرد!

بیمه نکردن هشت واحد پرورش ماهی خسارت سنگینی به مالکان آن‌ها وارد کرد!

سرپرست مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری گفت: براثر رانش زمین و ریزش کوه، جاده در محل افسرآباد شهرستان اردل مسدود شد و به کانال‌های پرورش ماهی گوته‌خرس مستقر در محل خساراتی وارد شد.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از فارس، مرتضی زمان‌‌پور گفت: براثر رانش زمین و ریزش کوه، جاده در محل افسرآباد شهرستان اردل مسدود شد و به کانال‌های پرورش ماهی موسوم به گوته‌خرس مستقر در محل خساراتی وارد شد.

سرپرست مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه هشت واحد پرورش ماهی در پی این حادثه دچار آسیب شدند، افزود: به دو مزرعه پرورش ماهی خسارت 100 درصد وارد شد و مابقی حدود 60 درصد خسارت دیدند.

وی ادامه داد: متاسفانه هیچ کدام از این مزارع پرورش ماهی بیمه نیستند، بنابراین به شیلات‌داران توصیه می‌شود حتما برای بیمه واحد تولیدی خود اقدام کنند تا در شرایط بحرانی دچار خسارت نشوند.

زمان‌پور با بیان اینکه ظرفیت اسمی تولید ماهی در این هشت مزرعه آسیب‌دیده 320 تن بوده است، عنوان کرد: با این وجود تولید ماهی در این واحدها بیش از ظرفیت اسمی آن‌ها بوده است.

سرپرست مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در حال حاضر لوله موردنیاز جهت اتصال آب واحدهای پرورش ماهی خسارت‌دیده تامین و در اختیار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: همچنین دستگاه‌های لازم جهت بازگشایی جاده افسرآباد در محل مستقر و در حال کار هستند.

ارسال نظر