شناسه خبر : 8977

نرخ‌شکنی برای جامعه بیمه‌گران مضر است/اخذ مالیات بر ارزش افزوده منجر به کاهش فروش بیمه‌نامه می‌شود

نرخ‌شکنی برای جامعه بیمه‌گران مضر است/اخذ مالیات بر ارزش افزوده منجر به کاهش فروش بیمه‌نامه می‌شود

دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران بیان کرد: نرخ شکنی به کل صنعت بیمه ضرر می‌رساند و شرکت‌های بیمه‌ای می توانند به جای رقابت منفی با ارائه نرخ‌های درست و فنی و توزیع ریسک به صورت کنسرسیوم به حاشیه امن خوبی برسند.

چابک‌آنلاین، بهاره تاجرباشی، سید محمد کریمی در گفت وگو با چابک آنلاین گفت: سندیکا بزرگترین تشکل صنفی صنعت بیمه است و به همین جهت به طور مرتب باید بامقامات و مسئولین در ارتباط باشد که این ارتباطات شروع شده است.

وی در خصوص اختلاف نظر اعضای سندیکا در صدور بیمه نامه‌های خودروهای صفر کیلومتر اینگونه توضیح داد: در حال حاضر بیمه مرکزی با راه اندازی یک سامانه،یک هماهنگی بین شرکت ها ایجاد کرده که مشتری حق انتخاب داشته باشد،  بین شرکت های بیمه ای و سایپا پیشتر مشکلاتی وجود داشت.
دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران ادامه داد: شرکت خودروسازی سایپا وجوهی را که از بیمه گزاران دریافت کرده را به شرکت های بیمه ای پرداخت نمی کرد که این مشکل با میانجی گری و هماهنگی  سندیکا برطرف شد یعنی شرکت ها برای سایپا تعیین تکلیف کردند و الان نیز همه چیز به حالت اول برگشته و هیچگونه مشکلی وجود ندارد.
کریمی اظهار کرد: نرخ شکنی به نفع هیچ کس نیست وبه طورکلی برای جامعه بیمه گران مضر است.
وی افزود: از زمان شروع فعالیت او در سندیکای بیمه گران هیچگونه نرخ شکنی گزارش نشده وتوصیه وی درتمام جلسات شورا وسفرهای استانی به شرکت های بیمه ای این است که از بیمه گزاران پول خوب دریافت کرده وخدمات خوب هم ارائه دهند.
دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران تصریح کرد: چندقاعده بسیار متداول مانند اتکایی و کنسرسیوم در صنعت بیمه وجود دارد یعنی اگر یک شرکت بیمه ای ریسک بزرگی را با نرخ مناسب بپذیرد شرکت های بیمه دیگر به جای رقابت منفی که به کل صنعت بیمه ضرر می رساندمی توانند ریسک را به صورت کنسرسیوم بین خود توزیع کرده و هر شرکتی کارمزد خودرا دریافت کند.
کریمی اظهارکرد: با این قواعد و مقررات  بسیار پویا و نوینی که در صنعت بیمه وجود دارد جای هیچگونه نرخ شکنی وجود ندارد و نرخ شکنی به نفع هیچ کسی نیست.
وی ضمن بیان اینکه برای تمام مدیران عامل شرکت های بیمه چه آنها که به او رای داده و چه آنهایی که رای نداده اند احترام بسیاری قائل است گفت: در گفتگویی که با رئیس کل بیمه مرکزی داشته در مورد این موضوع که اگر تخلفی توسط یک شرکت بیمه ای صورت گیرد صحبت کرده و قراربر این شده که به سندیکا اعلام شود و با تعامل و گفتگو حل و فصل شود و بیمه مرکزی به این موضوع ورود نکند.
دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران در پاسخ به سوال خبرنگار چابک آنلاین در موردسابقه حضور وی در دولت دهم و اینکه این مسئله باعث اختلاف با دولتمردان دولت دوازدهم نخواهد شد بیان کرد: این صف بندیها تنها در زمان انتخابات معنی دارد و همه دولتمردان خدمتگزار مردم هستند ومقامات و مسئولان برای رفاه حال مردم به یکدیگر کمک خواهند کرد و بعد از انتخابات  برای آنهایی که دلسوز مردم و کشورهستند این خط بندیها معنایی ندارد.
کریمی عنوان کرد: وظیفه مسئولان پاسخگویی به مطالبات مردم است و حرف ما هم شخصی نیست و مطالبات صنف است قطعا دولت ، دولت پاسخگو است.
وی با بیان اینکه اخذ مالیات برارزش افزوده منجر به کاهش فروش بیمه‌نامه‌ها می‌شود ، گفت: با کاهش فروش بیمه‌نامه، سود شرکت‌های بیمه‌ای کاهش می‌یابد و بیمه‌گری و مسئولیت اجتماعی آن که خدمت به مردم است اتفاق نخواهد افتادو اظهار امیدواری کرد که دولت مانندبه این مسئله توجه ویژه داشته باشد و نمایندگان مجلس این لایحه را که به مجلس ارائه شده و رقمی درسبد مالیاتی کشور نیست را نپذیرند..
اخذ مالیات بر ارزش افزوده منجر به کاهش فروش بیمه نامه می شود
ارسال نظر