شناسه خبر : 8976

مطالبات تامین اجتماعی قزوین از کارفرمایان ۵۷۰ میلیارد تومان است

مطالبات تامین اجتماعی قزوین از کارفرمایان ۵۷۰ میلیارد تومان است

مدیرکل تامین اجتماعی استان قزوین گفت: مطالبات این اداره کل به غیر از بخش‌های دولتی، ۵۷۰ میلیارد تومان از کارفرمایان است.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایرنا، سیروس نصیری اظهار داشت: در صورتی که مطالبات این سازمان اخذ شود، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیز تسهیل‌تر خواهد بود

وی با اشاره به اینکه کارفرمایان در واقع از شرکای این سازمان محسوب می‌شوند، افزود: با توجه به شرایط اقتصادی کنونی، نهایت مساعدت و تسهیل برای آنان در زمینه دریافت مطالبات به عمل می‌آید.

به گفته نصیری، برای کمک به کارفرمایان، بازرسی دفاتر قانونی خود را را یک‌ ساله کرده‌ و همچنین تمدید کارت بازرگانی آنان را نیز به صورت غیرحضوری انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه تامین اجتماعی تحت هیچ شرایطی مانع فعالیت هیچ یک از شرکت‌های تولیدی نشده و تمام تلاش خود را برای اینکه کارفرمایان به فعالیت خود ادامه دهند نیز انجام داده، تصریح کرد: استان قزوین هم اکنون ۲۴۵ هزار بیمه شده دارد که از این تعداد ۷۴ هزار بیمه شده از کارافتاده و بازنشسته بوده و حدود ۸ هزار خانوار نیز بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

نصیری تصریح کرد: این سازمان همچنین ماهانه حدود ۱۷۶ میلیارد تومان حقوق کارمندان استان را پرداخت می‌کند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان قزوین میانگین ضریب پشتیبانی (نسبت افراد شاغل به بازنشسته‌ها) در کشور را ۵.۵ اعلام و اظهار داشت: این بدان معنی است که به ازای هر ۵.۵ نفر شاغل، یک بازنشسته در کشور وجود دارد در حالی که این ضریب در استان قزوین ۳.۵ است.

ارسال نظر