شناسه خبر : 8967

افزایش آمارهای تولیدی صنعت بیمه تحلیل را دشوار کرده است

افزایش آمارهای تولیدی صنعت بیمه تحلیل را دشوار کرده است

اطلاعات و آمارهای موجود در صنعت بیمه باید به محتواهای قابل ارائه برای اخذ تصمیم گیری و برنامه ریزی در زمانهای مناسب تبدیل شود.

به گزارش چابک‌‌آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران،  معاون اتکایی بیمه مرکزی در چهارمین گردهمایی معاونین فنی و مدیران فناوری اطلاعات شرکت های بیمه با بیان این مطلب از کیفیت بالا و بهنگام سازی به عنوان مهم ترین ویژگی ها و کارکردهای آمار یاد کرد.

بر اساس این گزارش غلامعلی جهانگیری با تبیین و تشریح  جزییات سامانه آماری تهیه شده موسوم به داشبورد مدیریتی گفت: عملیاتی و اجرایی شدن فعالیت های بیمه ای بدون آمار و اطلاعات امکانپذیر نیست و دراین زمینه کیفیت آماردهی بسیار مهم است.

عضو هیات عامل بیمه مرکزی با اشاره به سالنامه‌های فصلی و سالانه که بصورت فیزیکی منتشر می شوند گفت : در حال حاضر  با توجه به سرعت تبادل اطلاعات نمی توان به این کتابها اتکا کرد چرا که تحلیل های مطلوب و مفید از اطلاعات بروز بدست می آید.

جهانگیری در ادامه سخنان خود گفت: افزایش اطلاعات و آمارهای تولیدی از صنعت بیمه در شاخص ها و متغیرهای گوناگون،  تحلیل آنها را دشوار کرده و قطعا کنترل آنها از توان انسان خارج است و همین موضوع ایجاب می کند که بهره گیری از ابزارها و سامانه های الکترونیکی در دستور کار همه ی مدیران و کارشناسان قرارگیرد.

وی از تجمیع اطلاعات و ایجاد سامانه های نظارتی آماری و هوشمند به عنوان چراغ راهی یاد کرد که می تواند به فعالان، صاحب نظران و مدیران صنعت بیمه کمک می کند تا برنامه های آتی صنعت بیمه را بر اساس آن تنظیم کنند.

گفتنی است چهارمین گردهمایی معاونین فنی و مدیران  فناوری اطلاعات شرکتهای بیمه به مدت دو روز در جزیره کیش برگزار می شود.

ارسال نظر