شناسه خبر : 8962

کشاورزان بروجردی از بیمه غلات استقبال کمی داشتند

کشاورزان بروجردی از بیمه غلات استقبال کمی داشتند

رئیس جهاد کشاورزی بروجرد گفت: ۳۲۴۸ هکتار از اراضی کشاورزی بروجرد تحت پوشش بیمه قرار دارند و استقبال کشاورزان برای بیمه محصولات رضایت بخش است.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از دانا، عزت اله نباتی اظهار داشت: با توجه به خشکسالی های اخیر و سیلاب فروردین ماه امسال، بیمه کردن محصولات کشاورزی اقدامی ضروری بود که در این راستا جلساتی متعدد با بیمه برگزار کردیم که شرایط را برای کشاورزان مناسب کنند تا کشاورزان رغبت بیشتری برای بیمه داشته باشند.

وی افزود: استقبال کشاورزان برای بیمه محصولات کشاورزی متفاوت است به طوری که بیمه در بخش های زنبور عسل، شیلات، مرغداری ها بهتر بوده اما استقبال کشاورزان برای بیمه غلات کمتر بوده است.

رئیس جهاد کشاورزی بروجرد عنوان کرد: با توجه به این که در بروجرد ۱۲۰۰۰ هکتار باغ وجود دارد اما بخشی از آنها غیر مثمر بوده و تلاش شده تا امسال ریز میوه های باغی هم تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

نباتی با اشاره به این که ۳۲۴۸ هکتار از اراضی کشاورزی بروجرد تحت پوشش بیمه قرار دارند گفت: ۵۲۲ هکتار از اراضی باغی، ۲۵۸۵ هکتار از اراضی کلزا، گندم و جو، ۱۴۱ هکتار از محصولات سیب زمینی و چغندر، بیش از یک میلیون و ۱۰ هزار قطعه طیور و ۲۴ هزار و ۶۳۸ راس دام تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

وی بیان کرد: در سال های ۹۷ و ۹۸ میزان خسارت هایی که به بخش های مختلف کشاورزی پرداخت شده به این گونه است که سه میلیارد و ۸۷۰ هزار تومان خسارت در بخش گندم، جو و کلزا، سه میلیارد و ۴۹۳ میلیون تومان خسارت به محصولات باغی، ۶ میلیارد و ۱۰۴ میلیون تومان خسارت به بخش طیور، ۳۷۰ میلیون و ۱۹۹ هزار تومان آبزیان، ۴۲۳ میلیون و ۱۶۶ هزار تومان به بخش دام پرداخت شده است.

رئیس جهاد کشاورزی بروجرد تصریح کرد: میزان و درصد پرداخت خسارت ها طبق سرفصل هایی است که در بیمه انجام می شود.

ارسال نظر