شناسه خبر : 8945

پرداخت اقساطی حق بیمه‌ محصولات کشاورزی میسر شد

پرداخت اقساطی حق بیمه‌ محصولات کشاورزی میسر شد

سرپرست صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: پرداخت اقساطی حق بیمه‌ محصولات کشاورزی میسر شده و فرصتی مناسب برای بهره برداران است .

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، سینا رئیس نیا اعلام کرد: صندوق بیمه کشاورزی براساس توافقات انجام شده، تعرفه های جدید، جذاب و متنوعی را برای توسعه بیمه و حمایت از این محصول محاسبه و ارائه کرده است که با عملیاتی شدن آن فصل نوینی در حمایت نظام مند از بیمه محصولات کشاورزی شکل خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه در سال زراعی گذشته خسارت دیدگان بخش کشاورزی و دامی در استان ۲۸ میلیارد و ۳۰۷ میلیون ریال از صندوق بیمه محصولات کشاورزی غرامت دریافت کردند و ۸۴۸ میلیون ریال نیز تهاتر شد، افزود: در دو هفته آینده مابقی غرامت سال زراعی ۹۷-۹۸  کشاورزان پرداخت می شود و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

سرپرست صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان با بیان اینکه کشاورزانی که تمایل به بیمه محصولات دارند و در گذشته نیز دچار خسارت شده‌اند، می‌توانند سال زراعی جاری از محل غرامت به صورت تهاتر (پایاپای) نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند، ادامه داد: کشاورزان همچنین می‌توانند محصولاتشان را به صورت اقساط بیمه کنند .

وی با بیان اینکه پرداخت حق بیمه محصولات زراعی و باغی بیش از ۵ میلیون ریال در ۳ قسط قابل پرداخت است، افزود: همچنین بهره بردارانی که تاکنون غرامتی از این صندوق دریافت نکرده اند مشمول تخفیف های ویژه بیمه صندوق محصولات کشاورزی می شوند.

رئیس نیا با بیان اینکه کشاورزان و باغداران تا سه سال متوالی خسارت محصولات باغی و زراعی خود را دریافت نکرده‌اند، تا ۶۰ درصد حق بیمه‌ محصولات باغی و زراعی را تخفیف می‌گیرند که در سال زراعی جدید اعمال می شود، ادامه داد: میزان تخفیف عدم خسارت مد نظر در سال اول ۲۰ درصد، سال دوم ۴۰ درصد و حداکثر در سال سوم ۶۰ درصد خواهد بود.

وی با بیان اینکه بهره برداران و کشاورزان می توانند با مراجعه به بانک های کشاورزی و دفاتر خدمات و بیمه های روستایی نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند، افزود: سالهای گذشته مبنای بیمه ‌ها براساس هزینه تولید بود و امسال بحث جدیدی با عنوان بیمه نوین کشاورزی مطرح شده و طریق پرداخت از هزینه تولید به ارزش تولید تغییر پیدا کرده که منجر به تعدد تعرفه شده است.

پایان آذر ماه آخرین مهلت بیمه محصولات کشاورزی اعلام شده است.

ارسال نظر