شناسه خبر : 8939

پایان آذر آخرین مهلت بیمه محصولات کشاورزی است

پایان آذر آخرین مهلت بیمه محصولات کشاورزی است

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی با اعلام اینکه پایان آذر ماه آخرین مهلت بیمه محصولات کشاورزی است از کشاورزان خواست برای بیمه محصولات خود در سریعترین زمان اقدام کنند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، علی رخ افروز روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران اضافه کرد: با توجه به خطرات قهری و طبیعی از کشاورزان درخواست می‌ کنیم برای پیش‌گیری از هرگونه خسارت احتمالی در مهلت باقی مانده نسبت به بیمه‌ سطح زیر کشت خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه صندوق بیمه محصولات کشاورزی با هدف حمایت از کشاورزان تاسیس شده است و محصولات کشاورزی را مقابل هرگونه خطر از جمله سیل، تگرگ، یخبندان، سرمازدگی و خشکسالی به دو صورت عمومی و انفرادی بیمه می‌کند، ادامه داد: ریسک و خطرپذیری فعالیت در بخش کشاورزی به علت وابستگی زیاد آن به شرایط جوی همواره پوشش بیمه ای محصولات در منطقه را با اهمیت کرده است.

رخ افروز اظهار امیدواری کرد تا پایان مدت زمان مقرر عملیات بیمه گری سطوح بیمه شده با مشارکت و افزایش آگاهی بهره برداران بخش کشاورزی افزایش یابد.

وی از بهره برداران بخش کشاورزی درخواست کرد تا با مراجعه به دفاتر خدمات بیمه کشاورزی و مراکز خدمات جهاد کشاورزی با آگاهی از حق بیمه و شرایط تعهد بیمه‌گری نسبت به پوشش بیمه‌ای محصولات خود در مدت زمان مقرر در سال جاری اقدام کنند.

رخ افروز با بیان اینکه تداوم عملیات بیمه‌گری محصولات زراعی و باغی تا پایان آذرماه ادامه دارد، افزود: با توجه به کاهش بارندگی ها و احتمال سرمازدگی، اقدام به بیمه‌گری محصولات زراعی و باغی یک ضرورت است.

وی با اشاره به اینکه ایران کشوری است که در حوزه حوادث طبیعی از کشورهای حادثه خیز است، یادآوری کرد: هر سال حوادث طبیعی مثل سیل، خشکسالی، توفان، زمین لرزه، سرما و یخبندان و تگرگ خسارت‌های زیادی به بخش‌ها و زیرساخت‌های مختلف از جمله کشاورزی وارد می‌کند که ضرورت دارد کشاورزان و باغداران عزیز در مهلت باقی مانده نسبت به بیمه محصولات زراعی و باغی خود اقدام کنند.

سال گذشته ۱۴۰ هزار هکتار اراضی زراعی و ۴۰ هزار هکتار باغات استان بیمه بود.

مخاطرت طبیعی در ۱۰ سال گذشته موجب از بین رفتن ۶ میلیون ۲۲۵ هزار و ۷۱ تن از محصولات کشاورزی استان شده است که به صورت متوسط سرمازدگی ۴۵ درصد، خشکسالی ۳۸ درصد، تگرگ ۱۲ درصد، سیل ۲ درصد و سایر عوامل ۳ درصد خسارت زده است.

ارسال نظر