شناسه خبر : 8924

۶۰ درصد باغات کرمان بیمه نیست

60 درصد باغات کرمان بیمه نیست

معاون خدمات بیمه‌ای کشاورزی بانک کشاورزی استان کرمان گفت: در استان کرمان ۳۸ محصول تحت پوشش بیمه است که ۲۰ محصول آن باغی، ۷ محصول زراعی، ۷ محصول دامی و ۴ محصول در بخش طیور است.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در جلسه کارگروه اطلاع رسانی آموزش و ترویج بیمه کشاورزی مسائل و مشکلات آموزش اطلاع رسانی و ترویج بیمه کشاورزی بررسی شد.

جواد احمد زاده معاون خدمات بیمه‌ای کشاورزی بانک کشاورزی استان کرمان گفت: هدف از برگزاری جلسه کارگروه اطلاع رسانی آموزش و ترویج بیمه کشاورزی این است که شبکه اطلاع‌رسانی مان را در بحث ترویج بیمه کشاورزی تقویت و مشکلات و موانع را در بحث اطلاع‌رسانی و اشاعه فرهنگ بیمه مورد بررسی قرار دهیم.

احمد زاده افزود: یکی دیگر از مصوبات این جلسه بهره گیری از پتانسیل رسانه‌های دیداری و شنیداری استان در بحث ترویج و آموزش کشاورزی و  بیمه  بود.

او گفت:با توجه به اهمیت بیمه کشاورزان این جلسه با حضور نماینده ترویج و هماهنگی جهاد کشاورزی و مسئولین مدیریت بحران استانداری برای هم اندیشی بیمه کشاورزی و اهمیت آن برگزار شد.

احمدزاده گفت صندوق بیمه کشاورزی از سال ۱۳۶۳ تاسیس و تاکنون خدمات ویژه‌ای ارائه داده  ما در استان کرمان ۳۸ محصول را تحت پوشش بیمه داریم که ۲۰ محصول آن باغی، ۷ محصول  زراعی، ۷ محصول دامی و ۴ محصول در بخش طیور است.

او گفت: بر اساس مصوبه وزارت جهاد کشاورزی مخصوصا در بخش دام بیمه انواع دام اجباری شد لذا دامداران الزاما برای گرفتن هرگونه خدمات در کنار هویت گذاری دام ،باید دام را بیمه کنند تا بتوانند از خدمات آن بهره‌مند شود .

احمد زاده افزود: استان کرمان استان باغی است و با همه تلاشی که شده ۴۰ درصد از این باغات را بیمه کرده ایم لذا تقاضا داریم که همه کشاورزان و بهره برداران به بیمه کشاورزی اهمیت بدهند و شعار بیمه کشاورزی مدیریت ریسک را اعمال کنند.

ارسال نظر