شناسه خبر : 8906

۵ هزار و ۵۲۵ میلیون تومان برای بیمه اقشار خاص اختصاص میابد

۵ هزار و ۵۲۵ میلیون تومان برای بیمه اقشار خاص اختصاص میابد

با یک حساب سرانگشتی ساده مشخص می‌شود که در بودجه ۹۹، منابع حاصل از هدفمندی یارانه‌ها، ۷۵ درصد رشد داشته است. قرار است از محل هدفمندی یارانه‌ها، بخشی از حق بیمه اقشار خاص مثل قالیبافان و رانندگان که سهم بیمه کارفرمایی آنان (۲۳ درصد) برعهده دولت است، به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود؛ برای این منظور، ۵ هزار و ۵۲۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. اما آیا این اتفاق می‌افتد؟!

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایلنا، حالا به مصارفِ منابع حاصل از هدفمندسازی یارانه‌ها می‌رسیم؛ در این لایحه بودجه، از محل هدفمندسازی یارانه‌ها، ۴۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان  برای پرداخت یارانه نقدی و غیرنقدی خانوارها در نظر گرفته شده و در عین حال ۳۱ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح حمایت معیشتی خانوارها لحاظ شده که احتمالاً همه بودجه‌ آن، از محل حذف یارانه‌ی بنزین و افزایش ۲۰۰ درصدی قیمت ان که زا بیست و سوم آبان ماه اجرایی شده، تامین خواهد شد.

از همین محل هدفمندی یارانه‌ها، ۱۰ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای یارانه نان در نظر گرفته شده است که احتمالاً قرار است با تخصیص آن به نانوایی‌های دولتی، از افزایش قیمت نان در سال ۹۹ جلوگیری شود البته منوط به اینکه این منابع درآمدی واقعاً حاصل شود و بتوان آن را اختصاص داد.

علاوه بر موارد فوق، قرار است از محل هدفمندی یارانه‌ها، بخشی از حق بیمه اقشار خاص مثل قالیبافان و رانندگان که سهم بیمه کارفرمایی آنان (۲۳ درصد) برعهده دولت است، به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود؛ برای این منظور، ۵ هزار و ۵۲۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

البته بخش دیگری از منابع حاصل از هدفمندی یارانه‌ها قرار است صرف یارانه‌پردازی به افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و کمک به معلولان شود. ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان نیز قرار است صرفِ کاهش هزینه‌های دسترسی مردم به خدمات درمانی و بهداشتی، تامین هزینه‌های تحمل‌ناپذیر درمان، پوشش دارو و درمان بیماران خاص و صعب‌العلاج و در نهایت، ایجاد بستری برای دسترسی عادلانه‌ی مردم به خدمات درمانی مورد نیاز شود.

ارسال نظر